Gerdab.IR | گرداب

سازمان سیا خطاب به اصلاح طلبان:

عبور از اسلام‌گرایی را علنی کنید

تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

رادیو فردا، ارگان رسمی سرویس جاسوسی آمریکا نوشت: «راه پیش روی اصلاح طلبان، گذار از اسلام‌گرایی یا حاشیه نشینی است.»

ارگان رسمی سرویس جاسوسی آمریکا از اصلاح طلبان خواست علناً از اسلام‌گرایی عبور کنند.

به گزارش گرداب، رادیو فردا در تحلیلی به قلم یکی از اعضای فراری و لائیک حلقه کیان "مجید محمدی" نوشت: «اصلاح طلبان از حیث گفتمانی تنها راهی که در پیش رو دارند پذیرش جدایی نهادهای دینی از نهادهای دولتی (سکولاریسم) است که این امر نافی ولایت فقیه و جمهوری موجود اسلامی است. اعلام چنین دیدگاهی برای اصلاح طلبان مذهبی به معنای برگشت ناپذیری آنان به جمهوری اسلامی و سوابق گذشته آنها است و همین، مشکل جدی برای آن‌ها محسوب می‌شود.»

رادیو فردا با اشاره به سرنوشت گروهک‌های نفاق متظاهر به مذهب (نظیر نهضت آزادی) نوشت: «آن‌ها پس از خروج از حاکمیت در سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰، هرگز نتوانستند به جایگاه قبلی خود بازگردند و تجربه نشان می‌دهد که کسانی که از حاکمیت خارج شدند، هرگز به آن باز نمی‌گردند.»

این رسانه آمریکایی اضافه کرد: «اصلاح طلبان مذهبی که در داخل می‌مانند اگر بخواهند در صحنه سیاسی باقی بمانند باید بدانند راهبرد و برنامه موجود آن‌ها درباره بازگشت به عصر طلایی امام و اجرای قانون اساسی، فراری دهنده مخالفان است و باید تغییر کند. آن‌ها همچنین باید از مرزبندی با سایر مخالفان جمهوری اسلامی دست بشویند. اصلاح طلبان اگر توان بسیج سیاسی ندارند و نمی‌خواهند هزینه اعلام براندازی به عنوان راهبرد را بپردازند حداقل در مورد راهبرد خود در برابر رژیم سکوت کنند و تنها به تحلیل و نقد اکتفا کنند.»

رادیو فردا تأکید می‌کند: «راه پیش روی اصلاح طلبان، گذار از اسلام‌گرایی یا حاشیه نشینی است.»

منبع: کیهان