Gerdab.IR | گرداب

تلاش آمریکا برای توسعه فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

دفتر برنامه‌های اطلاعاتی بین‌الملل وزارت خارجه امریکا در رسانه های اجتماعی به سراغ جوانان می رود و منتظر مراجعه آنها نمی ماند که این امر رویکردی جدید برای نفوذ در جوانان است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، هماهنگ کننده دفتر برنامه‌های اطلاعاتی بین‌الملل (IIP) "دان ال مک کال" در سایت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این دفتر ارتباطات وب سایت خود را در بیش از 20 رسانه اجتماعی هفت زبانه با 1.7 میلیون مخاطب گسترش خواهد داد.

این دفتر همچنین آماده سازی نرم افزارهای تلفن همراه را برای استفاده کاربرانی که از صفحه نمایش‌های کوچک استفاده می‌کنند، آغاز کرده و از این طریق به دنبال تاثیرگذاری هرچه بیشتر در جوانان است.

دفتر برنامه‌های اطلاعاتی بین‌الملل که عملیات سایت‌های چهار وزارت خانه در فیس‌بوک را بر عهده دارد، با حضور در رسانه‌های اجتماعی به سراغ مخاطبین جوان در مورد موضوعات مورد علاقه می رود و منتظر مراجعه آنها نمی ماند. این امر رویکردی جدید از سوی این اداره برای نفوذ در جوانان است.

هشتاد درصد از مخاطبین موضوع دموکراسی در سایت فیس بوک که به سرعت با حوادث اخیر خاورمیانه در حال افزایش نیز هستند، زیر 24 سال است.

دفتر برنامه‌های اطلاعاتی بین‌الملل، گسترش خدمات وب سایت‌های این دفتر برای استفاده تلفن‌ همراه به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی در سفر اخیر رئیس جمهور به سه کشور آمریکای لاتین را اعلام کرد.

این سایت‌ها همراه با فیس‌بوک برای استفاده از طریق تلفن همراه برای گفتگو در مورد وقایع جاری طراحی شده و این گامی در جهت بهره گیری آمریکا از "ژورنالیسم شهروندی" است که بر جمع آوری اطلاعات آشکار از سوی مردم حاضر در صحنه، خصوصا جایی که خبرنگاران حضور نداشته یا نمی توانند حضور داشته باشند، تمرکز دارد.

گسترش استفاده از وب سایت‌های پویا (وب 2.0 و شبکه های اجتماعی) از طریق دفتر برنامه‌های اطلاعاتی بین‌الملل، حاکی از تعهد آن به تغییر استراتژی برای جذب مخاطبانی است که به دنبال مطالب مورد نظر به زبان خود هستند.

محتوای تولیدات این دفتر در 450 وب سایت سفارت خانه‌های آمریکا در سراسر جهان در دسترس خواهد بود.