Gerdab.IR | گرداب

وزير اطلاعات در گردهمايي دادستان‌هاي سراسر كشور:

جريان فتنه از آقازاده‌‌ها در ضربه‌زدن به نظام استفاده مي‌كند

تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۸

وزير اطلاعات همچنين در خصوص وسعت جريان فتنه خاطر نشان كرد: جريان داراي وسعت عمل، صاحب امكانات زياد، برخوردار از نفوذ در دل نظام و بهره‌مندي از چهره‌هايي داراي سوابق مثبت است و ما در اين زمينه اسناد قابل توجهي داريم.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي، وزير اطلاعات در همايش دادستان‌هاي سراسر كشور كه امروز چهارشنبه در محل مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد با اظهار اين كه به لحاظ امنيتي همسايگان اطراف توسط نيروهاي بيگانه اشغال شده است گفت: طبيعتا اين عمليات نظامي در اطراف كشور مي‌تواند در مسائل كشور آثار بسيار منفي و ناگوار اجتماعي، اقتصادي و سياسي داشته باشد.
وي افزود: متأسفانه كشور همچنين با حمايت‌هاي بي‌چون و چراي استكبار از مخالفان جمهوري اسلامي و ضد انقلاب‌هاي مقيم خارج از كشور مواجه است و آنها با اين رفتارها سعي دارند فشارهاي سياسي، اقتصادي ، فرهنگي به نظام جمهوري اسلامي وارد كنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي در ادامه با اشاره به آثار بحران اقتصادي جهان بر كشورهاي مختلف از جمله ايران تصريح كرد: برخي سازمان‌ها با حمايت‌هاي خارجي از خدمات داخل كشور استفاده مي‌كنند.همچنين دشمن با ايجاد فشارهاي ديپلماتيك مثل تحريم‌ها، فشارهاي حقوق بشري و بين‌المللي مانند تصويب قطعنامه‌ها تلاش كرده‌اند تا جنگي تمام عيار در عرصه‌‌هاي مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي عليه نظام جمهوري اسلامي به راه بياندازند.
وزير اطلاعات در خصوص موسسات، بنيادها و نهادهاي انجام جنگ نرم عليه ايران عنوان كرد: بيش از 80 موسسه، بنياد، سازمان و نهاد در عرصه جنگ نرم عليه ايران در مقوله فرهنگي برنامه‌ريزي كرده و فعاليت مي‌كنند كه بودجه تنها يكي از اين موسسات در سال 2009 يك ميليارد و 700 ميليون دلار براي فعاليت عليه انقلاب اسلامي بود.
وي با اشاره به جريان فتنه تصريح كرد: جريان فتنه دو هدف را دنبال مي‌كند اول براندازي نظام از درون و دوم استقرار يك نظام سكولار همسو با استكبار.
وزير اطلاعات همچنين در خصوص وسعت جريان فتنه خاطر نشان كرد: جريان داراي وسعت عمل، صاحب امكانات زياد، برخوردار از نفوذ در دل نظام و بهره‌مندي از چهره‌هايي داراي سوابق مثبت است و ما در اين زمينه اسناد قابل توجهي داريم.
به گفته وزير اطلاعات همچنين جريان فتنه متمتع از افراد قابل توجهي از تكنوكرات‌ها و عملگرايان همسو با جريانات ضد انقلاب است تا به نظام جمهوري اسلامي ضربه بزند.
مصلحي با اشاره به حمايت از جريان فتنه توسط قدرت‌هاي سلطه‌گر بيان داشت: متأسفانه شاهد بوديم كه علاوه بر قدرت‌هاي سلطه طلب برخي‌ كشورهاي اسلامي نيز از جريان فتنه حمايت كردند و همچنين كشورهاي سلطه‌گري نظير انگليس و آمريكا سفارت‌خانه‌هاي خود را به روي اين افراد باز كردند و حتي در صحنه عملياتي صحنه فتنه حضور عيني‌تر از مديران عملياتي جنگ نرم آنها در داخل كشور را شاهد بوديم.
وزير اطلاعات با اشاره به مديريت رهبري و جريان فتنه براي كنترل و مهار آن تاكيد كرد: بسياري از انديشمندان از ما در خصوص ولايت فقيه سئوال كردند چرا كه آنها اعتقاد داشتند كنترل اين جريان با نقش موثر ولايت فقيه صورت گرفت. حتي در شرايطي كه مانند جنگ احزاب تمام جريان كفر با جريان فتنه همسويي و همكاري مي‌كرد.
مصلحي در خصوص ديگر اهداف جريان فتنه اظهار داشت: تغيير نگرش‌ها، رويكردها، باورهاي آحاد جامعه و تحريك آنها براي مقابله با نظام از اهداف جريان فتنه بود و آنها در اين راستا از تمام توان سخت‌افزاري و نرم‌افزاري خود استفاده كردند. همچنين با استفاده حداكثري از شبكه‌هاي مجازي حمايت‌هاي بيروني را نيز جلب كردند.
وزير اطلاعات جريان فتنه را نيازمند فرصت‌سازي دانست و تصريح كرد: جريان فتنه فاقد امكانات و فرصت‌هاي بالقوه است لذا با فريب مردم در مناسبت‌ها و ايام مختلف ملي و مذهبي براي تثبيت خود استفاده مي‌كند.
وي با اشاره به شكست جريان فتنه در 13 آبان و 16 آذرماه سال جاري بيان داشت: اين جريان متوجه شد كه استقبال عمومي را برخلاف تصور و انتظارش جذب نكرده است.لذا مي‌بينيم كه جهت گيري‌هاي مختلفي بر شعارهايش مي‌دهد اما در همين شعارها به زيرساخت‌هاي نظام مي‌تازد كه نمونه‌هاي آن را در ساختارشكني 16 آذر ديديم.
مصلحي با اشاره به فرمايشات رهبري و صحبت‌هاي سران فتنه در مناظره‌ها خاطر نشان كرد: اگر به صحبت‌ها و بيانيه‌هاي سران جريان فتنه حتي در زمان مناظره‌ها توجه مي‌كرديم مي‌ديديم كه از همان ابتدا معلوم بود كه آنها چه هدفي را دنبال مي‌كنند.
وي ادامه داد: يكي از موضوعاتي كه مورد جريان فتنه مسئله را پيچيده كرده است ظاهر منافقانه اين جريان عليه نظام و امام است كه مي‌بينيم هر چند در ظاهر داعيه امام و نظام را دارد اما هيچ التزام عملي به آن ندارد.
وزير اطلاعات استفاده از روش‌هاي نماد‌سازي، نهاد‌سازي و فرهنگ‌سازي و بهره‌مندي از اقدامات رسانه‌اي را از حركات جريان فتنه براي تهاجم به انديشه‌ها و انجام جنگ نرم همه جانبه دانست كه راهكارهاي قانوني و حقوقي از اصلي‌ترين روش‌هاي مقابله با آن و مهار اين جريان است.
مصلحي همچنين افزود: بديهي است كه خلاء هاي قانوني، عدم توجه مسئولين درگير با فتنه و محدوديت در تصميم‌گيري موقعيت مطلوبي را براي جريان فتنه و پيشبرد اهدافش فراهم كرده است. كه نتيجه آن اميدواري مجدد دشمنان خارجي و دشمنان نظام كه از ضربه زدن به انقلاب و نظام نااميد شده بودند و حال ايده‌هاي جديدي را در اين راستا پيدا كرده‌اند شده است.
وي نكته قابل توجه در موضوع جريان فتنه را پيروي سران اين فتنه و هدايت شدن آنها از نوعي مركزيت خاص خواند كه اين مركزيت در طول 30 سال عمر انقلاب اسلامي در توطئه‌ها و فتنه‌هاي مختلف حضور داشته است. و حال با شناسايي نقاط ضعف و راه‌هاي نفوذ بر سران فتنه آنها را مديريت مي‌كند.
وزير اطلاعات همچنين ادامه داد: با كمال تأسف بايد گفت كه جريان فتنه از پتانسيل آقازاده‌‌ها براي ضربه‌زدن به نظام در راستاي اين فتنه و ساير فتنه‌ها استفاده مي‌كند.
مصلحي ادامه داد: مركزيت جريان فتنه با استفاده از سران آن به عنوان بازيگر تلاش كرده است تا افكار آحاد جامعه را فريب دهد.
وزير اطلاعات در ادامه تاكيد كرد: هوشياري و تبعيت و پيروي امت از رهبري باعث شكست خوردن اين جريان خصوصا در حضور آن در دانشگاه‌ها شد. به طوري كه براي نمونه در دانشگاه تهران كه نزديك به 30 هزار دانشجو دارد اين جريان توانست با تمام استفاده خود از شبكه‌هاي مجازي و اقدام مختلف تنها هزار و دويست نفر را به ميدان بياورد. كه اين گروه در برابر جمعيت انقلابي افراد پايبند به نظام و انقلاب قابل توجه نبود و اين موضوع جريان فتنه را عصباني كرد.
مصلحي در خصوص امنيت كشور تاكيد كرد: با وجود طرح‌ها و تلاش‌هاي دشمنان نظام از اقتدار لازم و كافي برخوردار است و قدرت تسلط بر فتنه و مجموعه آن را دارد. همچنان كه بر توطئه آنان غلبه بسيار خوبي پيدا كرده است. و اين موضوع با كنترل و روشنگري‌هاي رهبر معظم انقلاب مديريت شد.
وي افزود: جريان فتنه از عدم مقابله نظام و برخورد قاطع آن با اين جريان نبايد تصور كند كه نظام در اين راستا رئيس است. نظام شرح صدر از خود نشان مي‌دهد. و اين در راستاي فرمايشات رهبري است.
وزير اطلاعات با اشاره به نظرسنجي صورت گرفته توسط مجموعه مشتركي از فعالين داخل و خارج از كشور براي سنجيدن وضعيت داخلي ايران پس از انتخابات بيان داشت: اين نظرسنجي نشان داد كه بالاي 80 افراد اعلام كردند كه وضعيت كشور را امن و آرام مي‌دانند.
مصلحي با اشاره به اينكه برخي افراد موقعيت كشور را بحراني مي‌دانند خاطرنشان كرد: فرد يا افرادي كه خود دچار بحران هستند مي‌گويند خود كشور دچار بحران شده و يا واسطه‌هايي را مدام مي‌تراشند كه بگويند كشور در بحران به سر مي‌برد اما حركات و رفتار آنها نشان مي‌دهد كه خود اين فرد و يا افراد داراي بحران هستند.
وزير اطلاعات با اشاره به اينكه ميرحسين موسوي و حاميانش بارها با اشاره به روايتي از امام علي تاكيد كردند كه اگر ملت شما را نخواستند كنار برويد،بيان داشت: پاسخي كه مردم در خصوص اهانت به حضرت امام دادند و عده‌اي از اين افراد را به حدي عصباني كرد كه عصبانيت خود را بروز دادند نشان مي‌دهد كه مردم آنها را نمي‌خواهند. بنابر همان روايتي كه آقايان فكر مي‌كنند بايد گفت كه مردم در اين انتخابات و در انتخابات نهم با شما همراهي نكردند شما چرا كنار نمي‌رويد. و چرا مردم را رها نمي‌كنيد.
وي با اشاره به استبداد فتنه‌گران تصريح كرد: عمده مشكل جريان فتنه اين است كه در برابر مردم مي‌ايستد و به اين ترتيب مردم با حركات خودجوش خود به آنها پاسخ مي‌دهند كه نمونه اين حركات را در حركات بسيج و امثال آن ديديم.
مصلحي گفت: جريان فتنه در اهداف مرحله‌اي خود به دنبال اضمحلال اقتدار نظام است كه نمو آن را در بيانيه‌ها و صحبت‌هاي سران اين جريان مي‌بينيم.آنها مي‌خواهند با هتك قداست‌ها، هويت ستيزي، تغيير رفتار و نگرش‌ها، انسجام ملي و نظم عمومي را از بين ببرند.
وزير اطلاعات خط مشي جريان فتنه را استفاده از ابهامات، مغفولات و شكاف‌هاي سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي بيان داشت و افزود: اين افراد با استفاده از خلاء‌هاي قانوني برنامه دشمن در جنگ نرم را دنبال مي‌كنند.
وي با اشاره به برگزاري برخي دوره‌ها در راستاي جنگ نرم تاكيد كرد: اين افراد با استفاده از حركت‌هايي مثل كمك به NGO ها در امور زيست‌محيطي، توانمندسازي زنان و آموزش خبرنگاران برنامه‌هاي خود را دنبال مي‌كنند. طي تحقيقي كه جمعي از دلسوزان انجام و آن را به شورايعالي انقلاب فرهنگي منعكس كردند با كمال تاسف ديديم كه ما به دست خودمان از درون دستگاه حكومتي خودمان مجموعه‌هايي براي استكبار جهت عملي كردن اهداف آنها ايجاد كرده‌ايم.
وزير اطلاعات در پايان گفت: تا جايي كه حتي يك طبقه از يك وزارتخانه را به اين مجموعه‌ها داديم كه در آن طبقه تمام قوانين و مقرارت گوناگون جمهوري اسلامي حتي موضوع حجاب كنار گذاشته شده است.