Gerdab.IR | گرداب

پرده جدیدی از تحرکات اپوزیسیون خارج نشین

تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۰

سرکرده حزب منحله دموکرات کردستان ایران در گفتگو با تلویزیون کردزبان تیشک از رایزنی‌های پنهان خود با رضا پهلوی، فرزند شاه معدوم ایران و نمایندگان سران فتنه پرده برداشت.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، "مصطفی هجری" در این گفتگو اظهار داشت: «حزب دموکرات برای برقراری ارتباط هیچ حد و مرزی قائل نمی شود. این حزب خود را آزاد می داند با هر گرایش فکری گفتگو کند. این راهی برای ایجاد تفاهم است. ما در این رابطه دستاوردهای زیادی به دست آورده ایم و این سیاست را ادامه می دهیم. در چارچوب این سیاست ما با هرجناحی که از ما بخواهد یا خود ما مایل باشیم، مذاکره می کنیم.»

وی افزود: «رضا پهلوی درخواست کرده بود که با ما نشست داشته باشد. آنها به دفتر نمایندگی حزب آمدند و با آنها جلسه داشتیم و با یکدیگر به تبادل نظر پرداختیم. در همین راستا، نشست ها پیشرفت خوبی داشته اند. رضا پهلوی نیز به عنوان یکی از شخصیت های سیاسی ضدجمهوری اسلامی است. از این رو ضروری دانستیم با او دیدار کنیم.»

سرکرده حزب منحله دموکرات کردستان ایران همچنین درباره دیدار با نمایندگان موسوی و کروبی نیز گفت: «نزدیکان ما با نمایندگان موسوی در خارج نشست داشته اند. آنها نظر حزب دموکرات را بیان کرده و سخنان طرف مقابل را نیز شنیده اند. بنده نیز با نماینده کروبی نشست داشتم.»

وی درباره دستاورد دستگاه اطلاعاتی ایران در نفوذ به میان مخالفان خود و رسوایی کنفرانس پاریس نیز به توجیهات واهی پرداخت و ضمن اظهار ناباوری نسبت به موضوع مدحی تأکید کرد: «این اقدام سازمان اطلاعات ایران هنوز هم برایم باورنکردنی است.»

سرکرده حزب منحله دموکرات در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوال که "آیا بخشی از جریان فتنه که در خارج اقامت دارد شعار براندازی جمهوری اسلامی را مطرح کرده است؟" گفت: «بله، بخشی از این جریان به دنبال براندازی نظام هستند که من اکنون نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم چون شاید به مصلحت نباشد. اما برخی از آنها یقین یافته اند که تلاش آنها برای ضربه زدن به نظام ایران به بن‌بست رسیده است و جمهوری اسلامی ایران آسیب‌پذیر نیست.»

وی درباره سردرگمی مخالفان خارج نشین ایران نیز گفت: «حزب دموکرات از همان ابتدا با برخی از سیاستمداران و تشکل های سیاسی ایرانی در ارتباط بوده است. البته اپوزیسیون ایرانی وضعیتی بسیار آشفته دارد. تلاش های آن ها به جای آن که علیه جمهوری اسلامی ایران باشد علیه یکدیگر است. آنها در تلویزیون، روزنامه و نشست های خصوصی علیه هم صحبت می کنند.»

گفتنی است، با پیروزی انقلاب اسلامی حزب دموکرات و گروهک تروریستی کومله همگام با دشمنان قسم خورده ایران به همکاری پرداختند و علیه هموطنان خود سلاح گشودند.