Gerdab.IR | گرداب

امام خامنه ای در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی:

هدف از تولید سلاح، دفاع و مقابله با دشمنان زورگو است

تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۰

هدف اصلی از تولید سلاح در جمهوری اسلامی ایران، هدفی دفاعی و مقابله با دشمنان زورگو است، در حالیكه در غرب هدف اصلی تولید سلاح، تجارت و افزایش ثروت سردمداران كارخانجات و كمپانی های تسلیحاتی است.

گرداب- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده كل قوا، دیروز به مدت شش ساعت و نیم از دستاوردهای تحقیقاتی نیروهای مسلح در نمایشگاه جهاد علمی - اقتدار دفاعی بازدید كردند.

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به نمایشگاه در محل یادمان شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسئلت كردند.

در این نمایشگاه بیش از سیصد دستاورد علمی، فناوری و محصولات دفاعی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع، از فضا تا كف دریا به نمایش گذاشته شده بود.

دستاوردهای علمی فناوری و محصولات دفاعی در زمینه سامانه های پدافند هوایی، هواپیما، بالگرد و پرنده های بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، انواع رادارهای پیشرفته دو بعدی و سه بعدی، سامانه پیشرفته ارتباطات امن و پایدار، تجهیزات جنگ الكترونیك و مقابله با جنگ الكترونیك، سامانه های جنگ سایبری، انواع شبیه سازهای پیشرفته و دستاوردهای پزشكی دفاعی، از بخشهای اصلی این نمایشگاه بود.

فرمانده كل قوا همچنین از توانایی ها و پیشرفتهای نیروهای مسلح در طراحی و ساخت خودروهای تاكتیكی و تهاجمی سبك با قابلیت رمل نوردی، خودروهای زرهی سبك چند منظوره، ساخت و ارتقاء انواع موشكهای هوشمند سطح به هوا، سطح به سطح و هوا به سطح دیدن كردند.
 
همچنین جوانان با استعداد بسیجی، توانایی های خود را در زمینه های لیزر، شناورهای زیر سطحی، و آنتن های نانو عرضه كرده بودند.
در این نمایشگاه بخشهای متنوعی از دستاوردهای بخش فناوری اطلاعات، صدور اسناد الكترونیكی امن و نیز تجهیزات كنترل الكترونیك مرزها، جاده ها و راهها ارائه شده بود.

بخش دیگری از نمایشگاه دستاوردهای تحقیقاتی نیروهای مسلح درباره توانایی موشكی جمهوری اسلامی ایران بود.

در این بخش انواع موشكهای دوربردِ زمین به زمین از جمله موشك سجیل با برد 2000 كیلومتر، موشك قیام با برد 750 كیلومتر، و انواع موشك فاتح با بردهای مختلف به نمایش در آمده بود.

انواع موشكهای بالستیك با سوخت جامد و مایع، موشكهای پدافند هوایی، موشكهای زیرآبی و موشكهای ضد كشتی بخش دیگری از توانایی های موشكی ایران اسلامی است.

در این نمایشگاه همچنین بخشی به انواع موشكهای ماهواره بر و ماهواره ها اختصاص داده شده بود.

نمایش موشكهای ماهواره بر سفیر امید و رصد، و برنامه های آینده و آزمایشگاههای سازه و سیستم های فضایی از جمله قسمت های این بخش از نمایشگاه بود.

مجموعه این دستاوردهای علمی در مراكز تحقیقاتی نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، اعضای هیات علمی دانشگاهها و شركت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از بازدید از دستاوردهای جهاد علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح، در سخنانی، ضمن قدردانی از برگزاركنندگان این نمایشگاه پرمغز و پرمضمون، تحقیقات را پایه اساسی برای تولیدات جدید دانستند و تأكید كردند: «مراكز تحقیقاتی نیروهای مسلح باید حركت رو به جلوی خود را با قدرت و عمق و شتاب بیشتری ادامه دهند.»

ایشان با تأكید بر اینكه وجود مراكز تحقیقاتی متعدد در سازمانها و بخشهای مختلف نیروهای مسلح مفید است، خاطرنشان كردند: «كارهای مراكز تحقیقاتی باید مكمل یكدیگر باشند تا از موازی كاری و هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی جلوگیری شود.»

فرمانده كل قوا تأكید كردند: «نباید در تحقیقات فقط محصول محوری مد نظر باشد بلكه مراكز تحقیقاتی باید سطح دانش و فناوری را نیز بالا ببرند.»

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر لزوم تقویت مراكز تحقیقاتی نیروهای مسلح و همچنین حمایت از نخبگان و محققان افزودند: «مراكز تحقیقاتی حتماً باید در چارچوب ضوابط خود با دانشگاهها همكاری علمی داشته باشند.»

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان كردند: «هدف اصلی از تولید سلاح در جمهوری اسلامی ایران، هدفی دفاعی و مقابله با دشمنان زورگو است، در حالیكه در غرب هدف اصلی تولید سلاح، تجارت و افزایش ثروت سردمداران كارخانجات و كمپانی های تسلیحاتی است.»

ایشان در پایان تأكید كردند: «با همت و تلاشی كه در نیروهای مسلح مشاهده می شود، تحریم ها بی اثر و به ضرر دشمنان ملت ایران، خواهد شد.»

همچنین نماز ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دستاوردهای جهاد علمی و اقتدار دفاعی اقامه شد.
 
منبع: دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای