Gerdab.IR | گرداب

بدون ارائه هيچ گونه سند و تنها با عناوين كلی مطرح شد؛

تحريم مضحك 3 تن از فرماندهان سپاه

تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۰

اتحاديه اروپا بدون ارائه حتي يك سند، سه تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به اتهام دخالت در امور داخلي سوريه در ليست تحريم‌هاي جديد خود قرار داد.

به گزارش گرداب، فارس به نقل از دويچه‌وله نوشت: اتحاديه‌ اروپا نام سه تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران را به بهانه آنچه كه اين اتحاديه آن را شركت اين افراد در مقابله نيروهاي امنيتي سوريه با مخالفان خواند، در ليست تحريم هاي خود قرار داد.

سرلشکر "محمد علي جعفري"، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار "قاسم سليماني" و "حسين طائب" در فهرست تحريم‌هاي جديد اتحاديه‌ اروپا قرار گرفتند.

اين اتحاديه دیروز، جمعه در نشريه‌ اداري خود اعلام كرد كه حساب‌هاي اين افراد مسدود و ورودشان به خاك اتحاديه‌ اروپا ممنوع شده است.

اتحاديه‌ اروپا علت تصميم خود را شركت اين افراد در "آماده‌سازي تجهيزات و پشتيباني رژيم سوريه براي مقابله‌ خشونت‌آميز با تظاهركنندگان در سوريه" ذكر كرد.

اتحاديه‌ اروپا همچنين چند تن از مقامات بلندپايه‌ سوريه را نيز مشمول تحريم‌هاي خود كرد. نام دو تن از وابستگان خانوادگي نزديك "بشار اسد" نيز در ميان تحريم‌شدگان به چشم مي‌خورد. حساب‌هاي اين افراد در اتحاديه‌ اروپا مسدود و ورودشان به اين اتحاديه ممنوع اعلام شده است.

اروپايي‌ها چهار شركت سوري را نيز به اتهام اينكه اين شركت‌ها در خدمت امور مالي اسد و نزديكانش هستند، تحريم كردند.

كشورهاي اروپايي به رهبري انگليس و با پشتيباني فرانسه، ايران را به فراهم كردن تجهيزات نظامي و حمايت از دولت سوريه براي سركوب تظاهرات كنندگان متهم مي‌كنند.

"وليد المعلم"، وزير امور خارجه سوريه روز چهارشنبه تحريم‌هاي اتحاديه اروپا را به منزله اقدام جنگي عليه كشورش توصيف كرد.

وليد معلم سياست‌ فرانسه را كه يكي از كشورهايي است كه به‌شدت عليه سوريه در حال فعاليت است، سياستي استعماري خواند.

به گفته بسياري از كارشناسان و ديپلمات‌هاي غربي،‌ تحريم جديد سوريه چندان تاثيري بر اين كشور ندارد، زيرا سوريه پيشتر از همه جهت تحت تحريم بوده است و چيز تازه‌اي براي تحريم كردن ندارد.

پيش از اين اتحاديه اروپا در 23 ماه مي، مسئول سوري از جمله شخص "بشار اسد"، رئيس جمهوري سوريه را در ليست تحريم قرار داده بود.