Gerdab.IR | گرداب

صدای آمريكا: دانشمندان ايرانی در تصادف كشته شده اند

تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۰

با انتشار خبر كشته شدن 5 متخصص روسي نيروگاه بوشهر در سقوط هواپيماي اين كشور، صداي آمريكا تلاش كرد، ترور دانشمندان ايرانی از سوی عوامل سيا و موساد را نيز ناشي از سانحه هوايي و تصادف جاده اي بخواند!

به گزارش گرداب، سايت دولتي صداي آمريكا، با اشاره به خبر سقوط هواپيماي روسي و كشته شدن 5 دانشمند اين كشور كه در پروژه نيروگاه بوشهر فعاليت داشته اند، نوشت: «به گفته منابع امنيتي گرچه پيش از اين دانشمندان اتمي ايراني در تصادفاتي توجيه نشده  و يا در سقوط هواپيما  كشته شده اند، زمينه اي رسمي و حاكي از سوءظن در مورد سقوط اين هواپيما وجود ندارد و تحقيقات راجع به علل سقوط آن در چارچوب خطاي انساني و نقص فني انجام مي گيرد.»

البته صداي آمريكا توضيح نداد چگونه ترور دانشمندان هسته اي ايران از سوي سرويس هاي اطلاعاتي "موساد" و "سيا"، يك تصادف توجيه نشده يا سقوط هواپيما بوده است؟!

مدتي پس از ترور دانشمندان هسته اي ايران روزنامه هاآرتص و سايت وزارت خارجه اسرائيل هر دو ترور دانشمندان هسته اي ايران را جزء موفقيت هاي "مئير داگان"، رئيس پيشين موساد خوانده و به اين ترتيب به صراحت اعتراف كردند كه موساد در اين ترورها نقش داشته است.

هاآرتص در مقاله اي به قلم يوسي ملمان نوشت: «داگان موفق شده از طريق ترور دانشمندان هسته اي ايران به برنامه ايران ضربه بزند.»

سايت فارسي وزارت خارجه اسرائيل نيز در همان ايام در يادداشتي كه به تجليل از داگان اختصاص داده بود تاكيد كرد: «كشته شدن اسرار آميز شماري از دانشمندان اتمي ايران نيز به عنوان عامل ديگري در راه تعويق برنامه هاي اتمي ايران معرفي شده است. برخي منابع مي گويند كه سازمان هاي اطلاعاتي ايالات متحده، بريتانيا و اسرائيل در اين زمينه همكاري تنگاتنگي داشته و دارند.»

از ديگر سو، راديو زمانه نيز با اشاره به ترور استاد شهرياري فاش كرد: «اسرائيلي ها براي اين كار يك برنامه دارند كه خودشان به بخشي از آن اعتراف كرده اند. اين برنامه اي است كه از سال 2005 شروع شده و در ادامه آن، خود اسرائيلي ها گفته اند كه ما دانشمندان، تكنيسين ها و برنامه هاي اتمي ايران را تعقيب مي كنيم و خيال كند يا متوقف كردن آن را داريم.»

منبع: کیهان