Gerdab.IR | گرداب

ايراد اتهام پولشويي به سپاه:

علت خبرسازي جديد عليه سپاه پاسداران مشخص شد

تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۹

چند روز پيش در اقدامي هماهنگ، رسانه‌هاي كشورهاي حاشيه خليج فارس به انتشار اخباري مبني بر فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه در كشور بحرين پرداختند و سپاه پاسداران را به پول‌شويي متهم کردند، اما فرصت زيادي لازم نبود كه علت اصلي دروغ پردازي هاي خارق‌العاده مشخص شود.

به گزارش گرداب، مرور مطبوعات نزديك به دولت آمريكا نشان مي‌دهد خبرسازي‌هاي جديد به منظور فضاسازي براي شيوه جديد تحريم عليه كشورمان است.

در همين زمينه "وال استريت ژورنال" زير عنوان "آمريكا طرح تحريم عليه ايران را ملايم مي‌كند" به نقل از محافل آگاه مي‌نويسد آمريكا از پيگيري شماري از اقدامات شديد عليه ايران منصرف شده است تا حمايت روسيه و چين را در مورد يك قطعنامه جديد شوراي امنيت سازمان ملل متحد كسب كند.

در ميان مواد حذف شده از طرحي كه آمريكا ماه گذشته براي متحدين عمده‌اش فرستاده بود، تحريم‌هائي قرار داشت كه هدف آن‌ها جلوگيري از دسترسي ايران به خدمات بين‌المللي بانكي و بازارهاي پوليو نيز بستن حريم‌هاي بين‌المللي روي ناوگان‌هاي حمل و نقل هوائي و دريائي بود.

طرح جديد كماكان مراكز عمده قدرت در ايران، به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را هدف مي‌گيرد. اين طرح همچنين بسياري از تحريم‌هاي جاري از جمله تفتيش و توقيف محموله‌هاي مورد ظن به مقصد ايران در آب‌هاي بين‌المللي و منع دولت‌ها از عرضه كمك‌هاي مالي و يا اعتباري براي تجارت با ايران را تشديد مي‌كند.

لس آنجلس تايمز زير عنوان "غرب تحريم‌هاي پيشنهادي براي تحريم ايران را ملايم مي‌كند" به نقل از ديپلمات‌هاي آگاه مي‌نويسد: مقامات آمريكائي و اروپائي كه تحريم‌هاي جديد عليه ايران را بررسي مي‌كنند، براي رسيدن به توافق گسترده بين‌المللي در مذاكرات شوراي امنيت سازمان ملل متحد تصميم گرفته‌اند بعضي از شديدترين اقدامات را كنار بگذارند.

به خصوص مقامات آمريكائي و متحدين‌شان تصميم گرفته‌اند از هرگونه اقدام منجر به منع صادرات و يا واردات فرآورده‌هاي نفتي خودداري كنند، زيرا به اين نتيجه رسيده‌اند كه چنين اقداماتي با مخالفت روسيه، چين و احتمالا بعضي ديگر از اعضاء شوراي امنيت مواجه خواهد شد.

ديپلمات‌ها مي‌گويند كشورها به طور فردي يا جمعي كماكان مي‌توانند پس از تصويب تحريم‌ها در سازمان ملل متحد، محدوديت‌هاي صادراتي و وارداتي مورد نظر خود را عليه ايران وضع كنند.

منبع:‌ جهان نيوز