Gerdab.IR | گرداب

افشاگري وزیر اطلاعات از ائتلاف جريان‌ فتنه با جريان انحرافي؛

وزارت اطلاعات اجازه نمی‌دهد انتخابات مجلس دچار انحراف شود

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۰

وزارت اطلاعات از سطح بالاى هوشيارى برخوردار است و نخواهد گذاشت اين جريانات، انتخابات 12 اسفند را به انحراف بكشانند.

وزير اطلاعات از ائتلافات علنى و عمدتاً مخفى جريان فتنه با جريان انحرافى خبر داد و گفت كه اين وزارتخانه نخواهد گذاشت انتخابات 12 اسفند، به انحراف كشيده شود.

به گزارش گرداب، حجت‌الاسلام "حيدر مصلحي" كه صبح دیروز به عنوان ميهمان ويژه دهمين اجلاسيه رسمي دوه چهارم مجلس خبرگان رهبري سخن مي‌گفت، اظهار داشت: «دشمنان در رويايى با نظام دو استراتژى را دنبال مي‌‏كنند كه استراتژى اول خودش داراي دو شاخه "تهاجم به ارزش‌ها، هويت دينى و فرهنگ اسلامى" و "تحريم‏هاى اقتصادى و سياسى" است.

وي همچنين مبارزه با نظام اسلامي كه با استفاده از ابزارهاى نرم و سخت صورت مي گيرد را استراتژي دوم دشمن در جهت مبارزه با نظام عنوان كرد.

وزير اطلاعات با تأكيد بر نقش وزارت اطلاعات در حراست و حفاظت از دستاوردهاى نظام، از جنگ سخت اطلاعاتى نظام با دشمنان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصلحي در ادامه از برخى اظهار نظرهاى كارشناسانه كه در بعضى موارد حتى موجب از بين رفتن تلاش‌هاى صورت گرفته مي ‏شود، انتقاد كرد و خواستار آن شد كه مسئولان اين نكات امنيتى را در سخنان و مصاحبه‌هاى خود رعايت كنند.

وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به بيدارى اسلامى و انقلاب‌هاي به وجود آمده در منطقه، نقش انقلاب اسلامى را در اين راستا از اهميت فوق العاده‏اى برخوردار دانست و بيدارى اسلامى را آغاز مبارزه با نظام سلطه قلمداد كرد.

حجت‌الاسلام مصلحي همچنين در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره و به ارائه تحليلى در اين خصوص پرداخت.

وي روحيه سربازان گمنام امام زمان‌عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را از سطح بالايى برخوردار دانست و اين روحيه بالا را نشان از ولايت مدارى نيروهاى اين وزارتخانه خواند.

وزير اطلاعات همچنين از ائتلافات علنى و عمدتاً مخفى جريان فتنه با جريان انحرافى براى مقابله با خط اصلى نظام و انقلاب اسلامى خبر داد و در تحليل اين ائتلافات، آنها را از پيچيده‏ترين مسائلى دانست كه نظام با آنها روبه‌روست.

حجت‌الاسلام مصلحي در عين حال متذكر شد: «وزارت اطلاعات از سطح بالاى هوشيارى برخوردار است و نخواهد گذاشت اين جريانات، انتخابات 12 اسفند (انتخابات مجلس شوراى اسلامى) را به انحراف بكشانند.»

وزير اطلاعات گفت: «جريان فتنه و جريانات انحرافى هر دو با ويژگي هاى مشتركى در راستاى تقابل جدى با نظام و ولايت فقيه تحركاتى را دارند

وي با بيان اينكه اين تحركات با تلاش براى القاي فصل الخطاب نبودن ولايت فقيه و تقسيم‌بندى فرامين رهبرى به حكومتى و غيرحكومتى سياست خود را دنبال مي‌كند. متذكر شد: «از نگاه اين جريانات، به دست گرفتن كرسى رياست جمهورى و كرسي ‏هاى مجلس تنها راه تغيير نظام است و لذا مدتى است كه با روش‌هاى گوناگون جذب مردم در حال شكل‏گيرى است.»

حجت‌الاسلام مصلحي ادامه داد: «بزرگنمايى مشكلات مردم، ايجاد هراس در بين توده‌هاى مردم، اتخاذ سياست تساهل و تسامح، علاقه‌‌مندى جدى در خصوص رابطه با آمريكا به نحو پر رنگ در عملكرد اين جريانات كاملاً هويداست.»

وى تصريح كرد كه همچنين اين جريان‌ها مي كوشند تا با گفتمان اصلاح‌طلبانه، تمامى نيروهاى نظام (اصلاح‌طلبان) را به گونه‌اى جذب كنند و از اين رو، اين گروه‌ها در حال شكل دادن لايه‌هاى مختلف براى جذب نخبگان هستند.
 
وزیر اطلاعات گفت: «از برنامه ‏هاى اين جريانات، مقابله با سياست هاى مقام معظم رهبرى، تأكيد بر ملى گرايى افراطى، تأكيد بر شبه مدرنيسم، تأكيد بر ناكارآمد بودن اسلام و تأكيد بر ناكارآمدى روحانيت است.»

حجت‌الاسلام مصلحي همچنين احساس بى قدرتى و عجز افراد بر تأثير گذارى در تصميمات، احساس بى معنايى سياسى، ايجاد حسن بى اعتمادى به حاكميت، بهره‏گيرى از مواضع دوپهلو و لغزنده و اتخاذ گرايشات غربى را از ديگر برنامه‌هاي اين جريان‌ها براى تأثيرگذارى بر نخبگان برشمرد.

وي رويكرد منفعلانه اين جريانات با مسئله بيدارى اسلامى را از ديگر اهداف آنها دانست.

وزير اطلاعات در ادامه سخنان خويش به موضوع تغيير نسل و شكل گيري نسلي كه از نظر زماني با اهداف انقلاب فاصله دارد، پرداخت و اظهار داشت: «اين گروه‌ها با سوء‌استفاده از بي اطلاعي نسل جديد از مسائل انقلاب به تهي كردن ذهن نسل جديد از انديشه‌هاي حضرت امام و مقام معظم رهبري در بين اين نسل مي پردازند.»

حجت‌الاسلام مصلحي به پروژه القاي حواس پرتي جمعي از سوي اين جريانات اشاره كرد و از اهداف كوتاه مدت و بلند مدت اين قضايا خبر داد.

وي همچنين از تاكتيك مظلوم‌نمايي جريان اصلاحات پرده برداشت و از فريب برخي از افراد خودي در اين مسئله ابراز تأسف كرد.

حجت‌الاسلام مصلحي تبيين انحرافي از ولايت فقيه كه آن را دچار نسبيت‌گرايي كرده، از ديگر برنامه هاي اين گروه‌ها دانست.

وزير اطلاعات در بخش پاياني سخنان خود، به تدابيري كه براي برگزاري سالم انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي بايد اتخاذ كرد، پرداخت.

وي همچنين از شيوه هاي استحاله فرهنگي و از برنامه شبكه‌هاي ماهواره‌اي براي ايجاد استحاله فرهنگي در بين تفكرات گوناگون جامعه خبر داد.

حجت‌الاسلام مصلحي وجود شبكه‌هاي مختلف در راستاي ذائقه‌هاي مختلف افراد جامعه را در راستاي اين اهداف برشمرد.
 
منبع: فارس