Gerdab.IR | گرداب

"حزب الله سايبر" به دنبال چيست؟

دفاع مقدس در جبهه صفر و يك

تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۰

گاهي فكر مي كنيد دفاع مقدس و پايداري هماني بود كه در 8سال جنگ تحميلي رخ داد و مابقي چيزها، هر چه هست از آن فضا خارج و مولود شرايط و موقعيت هاي جديد است.

گرداب- چندي قبل "دويچه وله" در پايگاه خبري خود از اعلان موجوديت جنبشي با عنوان "حزب الله سايبري" به شدت اظهار نگراني كرد و در تحليلي با اين مضمون نوشت:
ايران در پي آماده سازي لشکري است كه به صورت سايبري، قصد تخاصم داشته و نام حزب الله را براي خود برگزيده است. هك و نفوذ به سيستم هاي اطلاعاتي و امنيتي، شايد تنها يكي از ماموريت هاي حزب الله سايبر باشد.

اين تحليل و گمانه زني مسئولان را به اظهار نظرات متفاوتي وادار ساخت. عده اي به شدت آن را تكذيب كردند و گفتند ايران چنين لشکري ندارد. عده اي ديگر با نگاهي جامع، اين دلهره غرب را جهت دهي كرده و گفتند: «هر كس در ايران و هر گوشه عالم، به آرمان هاي اسلام پايبند باشد، حزب الله است و حزب الله نيازي به سازماندهي دولتي ندارد تا آن را تنها به ايران منتسب بدانيم.»

علاوه بر اين كه مهم ترين بحث در جنبش حزب الله سايبري بحث امنيت شبكه است. موضوعي كه از سوی جاسوسان بيگانه، بارها باعث لطمات جبران ناپذيري شده است.

اما واقعا حزب الله سايبر؛ چه كساني هستند؟
"سهيل كريمي" به عنوان سخنگوي اين جنبش مي گويد: «حزب الله، داراي چنان مفهوم جهان شمولي است كه حتي ذكر اين نام، به خصوص در فضاي بين الملل، نگاه هاي جامعه جهاني را به سوي خود جلب مي كند. اين عنوان لقب تمام كساني است كه مكتبي هستند و به آرمان هاي اسلام اصيل تقيدي ويژه دارند. حتي در زمان طاغوت به قشر مذهبي، حزب اللهي اطلاق مي شد و امروز هم با توجه به فعاليت همه جانبه حزب الله لبنان در عرصه منطقه اي و فرامنطقه اي، حساسيتي خاص روي اين اسم وجود دارد.

با اين تفاصيل، بديهي است كه براي تأثير حداكثري در تمامي ابعاد بايد حضوري حداكثري داشت. فضاي سايبر يكي از اين ابعاد است كه با توجه به ضريب نفوذ غيرقابل باور به خصوص در اذهان عمومي جهان براي حضور و اثربخشي در آن بايد به طور سازماندهي شده برنامه ريزي صورت مي گرفت.

از طرفي دولتي شدن فعاليت ها، شائبه هاي بسياري را طي سال ها به وجود آورده بود. بنابراين با همفكري دوستاني كه در فضاي مجازي، دغدغه هاي ارزشي داشتند، جمعي را با عنوان حزب الله سايبر تشكيل داديم و اعلان موجوديت خودمان را در همايش ماه مبارك رمضان با محوريت امنيت شبكه، رسانه اي كرديم.»

بيداري سايبري؛ ريشه انقلاب هاي مردمي
«گاهي فكر مي كنيد دفاع مقدس و پايداري هماني بود كه در 8سال جنگ تحميلي رخ داد و مابقي چيزها، هر چه هست از آن فضا خارج و مولود شرايط و موقعيت هاي جديد است. فرقي هم نمي كند آنچه در حال وقوع است در كدام نقطه اتفاق بيافتد: لبنان، بالكان، كشمير، پاراچنار، چين، بحرين، تركيه و...

ولي اگر به اينترنت سري بزنید به راحتي متوجه مي شويد آنچه در حال انجام است همه ريشه در مفاهيم عميقي دارد كه بر اساس فرموده مقام معظم رهبري مانند گنجي است كه بايد استخراج شود و ديگران از ما در استخراج گوهر هاي ناب آن، پيشي گرفته اند.»

كريمي كه به عنوان خبرنگار و مستند ساز، سابقه حضور در بسياري از كشورهاي انقلابي را دارد، درباره بيداري اسلامي مي گويد: «وقتي از حزب الله سخن به ميان مي آيد يك ايدئولوژي فكري و يك روند منظور است نه چند شخص خاص در نقطه اي خاص از نقشه جغرافيايي و يكي از مهمترين نقاط حضور، اينترنت است.

كاربرهاي حرفه اي از ضريب نفوذ فيس بوك به عنوان يك شبكه اجتماعي قدرتمند در فضاي مجازي، اطلاع كامل دارند. زماني كه ما در فيس بوك صفحه اي با عنوان جبهه پايداري بحرين راه اندازي كرديم روز 14فوريه را روز خشم بحرين نام نهادیم و كارهاي تبليغاتي و روزآمد كردن اين صفحه را خود مردم از بحرين پيگيري كردند. امروز خوشحالم كه با افتخار اعلام كنم اولين جرقه انقلاب بحرين از در همان 14 فوريه با تقديم 4 شهيد در اين روز رقم خورد. هر چند اين روزها دسترسي انقلابيون در بحرين به اينترنت كاملاً محدود شده ولي تاثيري كه اين فضا براي ابراز خشم عمومي مردم داشت بي نظير است.

البته هر اقدامي در اين مسير هزينه هاي خاص خود را نيز دارد. من به شخصه بعد از 8ساعت از راه اندازي صفحه حزب الله سايبر در فيس بوك پيامي از مدير سايت دريافت كردم كه دسترسي شما مسدود شد!
خود اين كار يعني آنها به اندازه اي از عنوان حزب الله مي ترسند كه حتي حاضر نيستند اسمي از آن در شبكه وجود داشته باشد.»

حزب الله جهاني
«تركيه كشوري با قانون اساسي لائيك و مردمي مسلمان است كه حتي حق نداشته اند در مجامع دولتي، پوشش اسلامي داشته باشند. اما چه كسي مي داند اين مسلمانان حنفي مذهب، بهترين سازندگان كليپ در موضوعات شهدا و امام راحل هستند و كليپ هاي ساخته شده از سوی آنها، بيشترين تعداد دانلود را در پربازديد كننده ترين سايت كليپ مانند يوتيوب دارد؟

افغانستان كشوري كه همه نام آن را در كنار طالبان مي شناسند، داراي چنان كاربران حرفه اي در شبكه جهاني اينترنت است كه اگر رصدي كوتاه حتي در وبلاگ ها و سايت هاي ارزشي آنها كنيد اين تعداد و اين حضور فراگير شما را به تعجب وادار مي كند. البته ذكر اين نكته هم خالي از لطف نيست كه بالاترين سرعت و پهناي باند در خاورميانه، متعلق به افغانستان است!

پاكستان يكي از پرجمعيت ترين كشورهاي منطقه محسوب مي‌شود. در اين ميان بيش از 40 ميليون پاكستاني شيعه هستند. ولي آنچه در پاكستان دل هر انساني را به درد مي آورد كشتار فجيع مردم بي گناه پاراچنار است. مردمي كه تنها جرمشان حمايت از جمهوري اسلامي ايران است. كشتاري كه ايرانيان در رسانه هاي گروهي و راديو تلويزيون، چيزي از آن نمي بينند و بالعكس در فضاي مجازي به اندازه اي چشمگير است كه گاهي از اين مظلوميت احساس شرم مي كنيد.»

سهيل كريمي در مورد مردم پاراچنار مي گويد: «در شبكه هاي مجازی مدت ها قبل صفحه اي با عنوان مدافعان پاراچنار راه اندازي كرديم. اين روزها به اندازه اي خود مردم پاراچنار براي روشن كردن اذهان جامعه جهاني در آن حضور دارند كه حتي اين صفحه نيز از كنترل و اداره ما خارج شده و بيشتر گزاره هاي آن به زبان انگليسي و يا اردو نوشته مي شود. اين جاست كه وقتي رسانه اي براي فرياد زدن نداشته باشي از اين طريق مي تواني ناله هاي يك امت زجر كشيده را با ابزاري كه خود اين ستمگران ساخته اند به گوش جهانيان برساني.»

 چه بايد كرد؟
پرچمي كه حزب الله سايبري برافراشته است، علمي سنگين است كه به فرموده امام عليعليه السلام جز اهل صبر و بصيرت نمي توانند به دوش گيرند. (لا يحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر)

در اين ميان تقواي حرفه اي عاملي تاثيرگذار براي پيشبرد اهداف است. برنامه ريزي مدون و پيگيري مداوم در كنار روزآمدي موضوعات و موج آفريني هاي به موقع از اين جنبش لشکري موفق خواهد ساخت. لشکري كه در دل دشمنان اسلام رعب و وحشت ايجاد كرده و باعث سرافرازي مومنين باشد.

منبع: کیهان