Gerdab.IR | گرداب

اطلاع رسانی جنبش وال‌استریت در شبکه‌های اجتماعی فرعی

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۰

دولت آمریکا با کمک شبکه‌های اجتماعی سعی کرد اطلاع رسانی در مورد اعتراضات وال‌استریت را شدیدا محدود کند اما عده‌ای از معترضان، شبکه‌های فرعی را برای ارسال پیام‌های خود جایگزین کردند.

به گزارش گرداب به نقل از نشریه "پی‌سی‌مگ"، معترضان وال‌استریت در استفاده از صفحات فیس‌بوک و توئیتر خود پا را فراتر گذاشتند تا تلاش‌ها و پیام‌های خود را در این زمینه به اشتراک بگذارند.
 
بررسی دقیق این موضوع نشان می‌دهد که سازمان دهندگان این جنبش تلاش می‌کنند با استفاده از رسانه‌های جایگزین و کمتر شناخته شده از استراتژی دولت مبنی بر خنثی‌سازی اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

احتمالا تجربه اعتراضات مردم انگلیس، معترضان‌ آمریکایی را به این راه حل رسانده است تا شاید بتوانند بر تمهیدات دولت غلبه کرده و اعتراضات خود را که در اینترنت و سایر رسانه‌ها در حال سانسور شدن هستند، سازماندهی و اطلاع رسانی کنند.

اگر چه این گروه یک اکانت فعال در توئیتر برای خود نگه داشته است، یک برنامه جدید به نام "ویب" نیز برای ارسال پیام‌ها در زمان کوتاه و واقعی در گزینه‌های انتخابی ارسال پیام‌ها اضافه کرده‌اند.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد که به تبادل پیام‌هایی که از نظر زمانی محدودیت دارند بپردازید اما در این برنامه ارسال و جمع‌آوری فلش‌های موبایل کمی سخت است.

یکی از نرم افزارهای عجیب جعبه ابزار این گروه "رله چت اینترنتی" است که از سوی گروه برای تبادل بیشتر اشکال طولانی پیام‌ها استفاده و به روز می‌شود.

برای ویدئوها نیز به جای تمایل به قابلیت‌های زنده و پرطرفدار "ustream.tv" یا وب سایت‌های "Justin.tv"، گروه تصمیم به استفاده از "livestream" گرفته است که یک وب سایت با حق امتیاز شخصی است.

گروه با ارائه این راه‌کارهای جایگزین، شروع به القای این حس کرد که این گروه ضمانت ارسال لینک‌ها را خواهد کرد.

یک بازدید کوتاه از سایت گروه نشان می‌دهد که یکپارچه سازی شبکه‌های اجتماعی باعث شده است که صفحات 800 میلیون کاربر به طور همزمان قابل دسترس باشد.

چند هفته بعد از شروع اعتراضات، این شبکه‌ها باعث جذب هنرپیشه‌های سینما از جمله "سوزان ساراندون"، اهالی موزیک از جمله "راسل سیمونز" و "روزنا بار" بازیگر تلویزیون شدند و این موضوع نشان داد که پیام‌های شبکه اجتماعی این گروه در حال حاضر با سرعت در حال تسری است.

اینکه چگونه این اعتراضات به پایان خواهد رسید نامعلوم است اما تنها چیزی که می‌توانیم از آن مطمئن باشیم این است که بازاریابان و کارشناسان شبکه‌های اجتماعی کل این سناریو را با دقت زیر نظر دارند و از جزئیات آن نکته‌برداری می‌کنند.

منبع: فارس