Gerdab.IR | گرداب

وضعیت مالی شبکه‌های وهابی

کمک‌های میلیاردی خاندان آل سعود و اظهار نیاز شبکه‌های وهابی

تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۰

پروژه تکدی گری و سرکیسه کردن مردم در شبکه های وهابی چون کلمه، وصال و نور به نوبت دنبال می‌شود.

به گزارش  گرداب به نقل از جام نیوز، به تازگی در شبکه‌های وهابی فارسی زبان، پروژه عوام فریبی و سرکیسه کردن مخاطبین شکل گرفته است که احتمالا این سناریو ادامه نیز خواهد داشت.

ابتدا شبکه "کلمه" فارسی، در حدود دو ماه قبل در برنامه ای زنده از طریق کارشناس خود، "عبد الفتاح خدمتی" پس از اظهار نداری شبکه ، مدعی شد که ما از مراجع دینی خود استفتاء کرده ایم و پرداخت زکات اموال به این شبکه اشکالی ندارد و خواستار کمک شد.

سپس در ادامه این پروژه، شبکه اختلاف برانگیز "وصال" فارسی با مدیرجنجالی خود "ملازاده"، ویژه برنامه همیاری گذاشته و به شدت اظهار عجز و نیاز نمود. البته این ویژه برنامه به برنامه همیشگی وی تبدیل شده و نام‌برده نیز به بیان همین استفتاء جعلی و عوام فریب پرداخت .

در نهایت، نوبت به شبکه به اصطلاح جهانی "نور" رسید. این شبکه که نخستین شبکه اجتماعی فارسی زبانان وهابیت در جهان است و فعالیت خود را تقریبا از هشت سال قبل آغاز نموده، همواره سعی در غنی و بی‌نیاز نشان دادن خود داشته است، چرا که  از پشتوانه‌های مالی فراوان از جمله کمک‌های چند میلیارد دلاری خاندان آل سعود برخوردار بوده است. اما بالاخره هویت این شبکه نیز بر ملا شد و به تکمیل سناریوی از پیش تعیین شده شبکه‌های قبلی پیوست.

"محمد رضا آبکار"،  مجری برنامه اندیشه و عقیده گفت: « بینندگان عزیز، ما خدا را گواه می‌گیریم که در این جا با مشکلات خیلی زیاد مالی مواجه‌ایم و به دعای خیر شما بینندگان است که شبکه جهانی نور به دعوت خود ادامه می‌دهد.»

وی در ادامه افزود: « در این جا خبری از پول‌های کلان نیست و خداوند خودش شاهد است که ما با تمام مشقت‌ها این دعوت را قبول نموده ایم.»

این مجری، ذات پاک خداوند را آن هم 2 مرتبه و به دروغ، شاهد می گیرد که این شبکه با مشکلات زیاد مالی مواجه بوده و خبری از پول های کلان در میان نیست. این در حالی است که طبق گزارشات موثق رسیده در سال گذشته پادشاه وهابی عربستان، کمک های میلیاردی به شبکه های وهابی اختصاص داده است.