Gerdab.IR | گرداب

رونمایی سایت ایام به مناسبت 13 آبان

تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۰

هدف کلی از ایجاد این سایت پر کردن خلا محتوایی و فنی و پاسخ دهی به نیاز فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

گرداب- وبسایت "ایام" با هدف ارائه محصولات فرهنگی متناسب با ایام و مناسبت‌های فرهنگی، روز گذشته به مناسبت 13 آبان از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی رونمایی شد.

دبیر وبسایت ایام، هدف کلی از ایجاد این سایت را پر کردن خلا محتوایی و فنی و پاسخ دهی به نیاز فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی  عنوان کرد و درباره اهداف راه اندازی این پایگاه در نوع خود کم نظیر، گفت: «دفتر مطالعات جبهه فرهنگی با ایجاد این سایت به دنبال تحقق اهدافی است که می‌توان آنها را شامل این 4 محور دانست:
1. تأمین محتوای آماده جهت فعالیت و عملیات فرهنگی در مناسبت های مختلف درسطح کشور و بین المللی.

2. پوشش و اطلاع رسانی فعالیت های انجام شده جبهه فرهنگی در مناسبت ها در سطح کشور و بین المللی.

3. تقویت شبکه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و ایجاد سایت مرجع در زمینه مناسبت ها جهت اشتراک گذاری تولیدات برای استفاده عمومی و سراسری.

4. اطلاع رسانی، الگو دهی و ایجاد رقابت در فضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی.»
 

حسینی با اشاره به قسمت های مختلف در سایت گفت: «بخش های مختلف سایت ایام شامل مناسبت های زمانی مشخص (مانند هفته دفاع مقدس،13 آبان ،16 آذر ،محرم، میلاد وشهادت ائمه اطهارعلیهم‌السلام شهادت شهید شهریاری و دیگر شهدا)، مناسبت های عمومی (مانند: یادواره ها و گرامیداشت شهدا، خاکسپاری شهدای گمنام، هیئت ها ومراسم های دعای هفتگی، مراسم های تودیع و معارفه) و مناسبت های ویژه (مانند: از بیداری اسلامی، انتخابات مجلس و یا شهادت و فوت افراد شاخص) نام برد که در هر مناسبت 8 قالب محصول ارائه شده است.

وی با اشاره به نزدیک بودن یوم الله سیزده آبان ادامه داد: «سایت ایام 13 آبان را به عنوان اولین مناسبت خود قرار داده و با موضوع آمریکا به تولید محصول پرداخته است. از مناسبت های بعدی سایت می توان به هفته بسیج، دهه محرم و16 آذر اشاره کرد.»

در انتها حسینی ضمن توصیه به فعالان فرهنگی برای بازدید از تارنما به برخی از ویژگی های آن اشاره کرد و گفت: «تارنمای ایام به عنوان اولین پروژه، بالغ بر 300 محصول متنوع فرهنگی از جمله: فیلم، کلیپ، فایل صوتی، پوستر و نمایشگاه، نشریه و جزوه و محصولات تبلیغی را در تارنما جهت استفاده عمومی قرار گرفته است. از جمله این محصولات می توان به مواردی همچون "جنایات آمریکا در ایران وجهان"، " جنایات آمریکا علیه ملت خود"، "شخصیت های منتقدنظام سرمایه داری" ،"جنبش وال استریت" و.... اشاره کرد.»

حسینی ادامه داد اتفاق مبارکی که در پیرامون ایجاد این سایت افتاده، گرد هم آمدن اصحاب اندیشه، رسانه و هنر است که در نوع خود حادثه ای نادر در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

دبیر سایت ایام در ادامه به آسیب شناسی فضای فضای فرهنگی کشور در پرداختن به مناسبت‌ها پرداخته و گفت:  «با وجود اهمیت فراوان ایام الله (مناسبت ها) و گرامیداشت آنها متاسفانه امروزه شاهدیم که پس از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی، هنوز مشکلات و کم کاری های فراوانی در این باب دیده می شود.  خلا موجود در زمینه تولید محتوا  و عدم اطلاع از فعالیت ها و تولیدات جزیره ای و ندیده شدن اینها در حالی است که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از یک سیستم بسیار گسترده توزیع (حداقل 50 هزار پایگاه و دهها هزار کانون و موسسه و مدرسه ) و همچنین بستر های مناسب مادی ومعنوی در ادارات، نهادها و به طور کلی فضاهای دولتی برخوردار است.»

وبسایت ایام با آدرس  www.ayyam.net برای علاقمندان قابل دسترسی است.
 
رجانیوز