Gerdab.IR | گرداب

رسوایی دیگری برای آمریکائی‌ها؛

افشای نصب ابزار جاسوسی بر روی میلیون ها گوشی هوشمند

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۰

شرکت آمریکایی "Carrier IQ"، به نصب نرم افزارهای جاسوسی بر روی میلیون ها گوشی هوشمند مورد استفاده در سراسر جهان متهم شده است، اتهامی که شهروندان آمریکایی را شوکه کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از لس آنجلس تایمز، به دنبال بالاگرفتن اتهامات علیه شرکت Carrier IQ و شرکت های بزرگ فناوری همکار با آن مانند گوگل، این شرکت با صدور اطلاعیه ای مدعی شده نرم افزارهای نصب شده آن بر روی گوشی ها برای تحلیل آماری نحوه استفاده از گوشی های مختلف مورد استفاده قرار می گرفت و از آنها برای ضبط، ذخیره سازی و انتقال اطلاعات پیامک ها، ای‌میل ها، عکس ها، فایل های صوتی و ویدئویی موجود بر روی گوشی ها استفاده نمی شد.
 
در همین حال گوگل هم مدعی شده که با Carrier IQ همکاری نداشته و به هیچ وجه به اطلاعات ذخیره شده کاربران از سوی این شرکت دسترسی نداشته است.
 
ماجرا از آنجا آغاز شد که بررسی های امنیتی چند اپراتور بزرگ آمریکایی مانند  AT&T و Sprint  ،T-Mobile ثابت کرد که اطلاعات قابل توجهی از گوشی  کاربران به سرورهای وابسته به این شرکت کالیفرنیایی منتقل می شود و حال Carrier IQ مدعی شده از این اطلاعات تنها برای بهبود کیفیت خدمات خود استفاده می کرده و هرگز آنها را ذخیره نمی کرده است.
 
در همین حال یک متخصص 25 ساله رایانه به نام "Trevor Eckhart" با انتشار ویدئویی نشان داده که نرم افزارهای این شرکت چگونه جاسوسی کرده و اطلاعات حساس کاربران را ضبط و سرقت می کنند.
 
به احتمال قوی طی هفته های آینده این شرکت در دادگاه تحت پیگرد حقوقی قرار خواهد گرفت.
 
منبع: فارس