Gerdab.IR | گرداب

نوری زاده در صدای آمریکا مدعی شد؛

ایران تصاویر یک ماکت قلابی را پخش کرد، نه هواپیمای آمریکایی + فیلم

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۰

نگذاشتند از جلو فیلمبرداری و عکسبرداری شود. سپاه خودش عکس و فیلم گرفته؛ با همین کار تردیدمان در مورد اصل ماجرا تبدیل به یقین شد که این قضیه حقیقت ندارد!

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، "علیرضا نوری زاده" میهمان همیشگی تلویزیون فارسی صدای آمریکا (voa) شامگاه جمعه 9 دسامبر (18آذر) طبق معمول هر هفته در برنامه "تفسیرخبر" حضور یافت.

وی شکار پهپاد جاسوس آمریکایی به دست متخصصان ایرانی را انکار کرد و گفت: «این هواپیما به نظر من هواپیمایی نیست که این ها سرنگون کرده باشند. اولا که پشت و زیرش را با چادر پوشانده اند. اگر هواپیما را گرفته اند و مدعی هستند که سالم است و هیچ مشکلی ندارد، چرا قشنگ نشانش نمی دهند؟ به نظر من این یک هفته -از زمان اعلام خبر سرنگونی هواپیما تا زمان انتشار تصاویر- برای ساختن ماکت بوده؛ اگر واقعا راست می گفتند همان روز هواپیما را نشان می دادند. این فقط یک ماکت قلابی است، دلیلش هم این است که نگذاشتند از جلو فیلمبرداری و عکسبرداری شود. سپاه خودش عکس و فیلم گرفته؛ با همین کار تردیدمان در مورد اصل ماجرا تبدیل به یقین شد که این قضیه حقیقت ندارد.»

او در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: «این هواپیما در خاک افغانستان سقوط کرده و از آنجا به ایران منتقل شده است.»
 
شایان ذکر است نوری زاده توقع ندارد عملیات حساسی مثل شکار پهپاد که در نوع خود بی نظیر محسوب می شود، از طریق پخش زنده تلویزیونی به اطلاع جهانیان برسد!
 
او به خوبی می داند که ایرانی ها قطعا به این موفقیت مهم نائل شده اند. چراکه از رهگذر ارتباطات ویژه با دستگاه های امنیتی غربی و همچنین مطالعه نشریات و رسانه های بین المللی، بهتر از هر کسی از ابعاد این ماجرا باخبر است.

تمام این تردیدافکنی ها و شبهه آفرینی ها در راستای انجام مأموریت رسانه ای است که نوری زاده و همکارانش بر عهده دارند و بر حسب وظیفه در آن چارچوب سخن می رانند وگرنه نوری زاده حتما شماره ششم دسامبر روزنامه معروف "کریستین ساینس مانیتور" (ChristianScienceMonitor) را مطالعه کرده که در آن نوشته شده است: «حلیلگران امور دفاعی آمریکا تحقیق در این باره را آغاز کرده اند که با دستیابی ایران به تکنولوژی پیشرفته جاسوسی به کار رفته در این هواپیما، امنیت ملی آمریکا تا چه حد به خطر خواهد افتاد؟

و لس آنجلس تایمز (LosAngelesTimes) را که همان روز نوشت: این نگرانی وجود دارد که ایران تکنولوژی به کار رفته در آن -هواپیما- را در اختیار دیگر رقبای آمریکا نیز قرار دهد.

و نیویورک تایمز (NewYorkTimes) را که روز هفتم دسامبر به تصریح نوشت: در اهمیت این هواپیما برای آمریکا همین بس که مقامات به فکر افتاده بودند برای بازگرداندن باقی مانده هواپیما یا منهدم کردن آن، در خاک ایران وارد عملیات شوند. اما قبل از انجام عملیات به این نتیجه رسیدند که این اقدام، ماجراجویی بسیار خطرناکی خواهد بود.
 
فیلم