Gerdab.IR | گرداب

استفاده از سلاحی جدید برای سرکوب مردم؛

پلیس انگلیس با لیزر بینایی معترضان را مختل می‌کند

تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۰

پلیس انگلیس در تلاشی برای سرکوب بیشتر معترضان و تظاهرکنندگان، در حال آزمایش دستگاهی لیزری است که بینایی افراد را به طور موقت از کار می­‌اندازد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه "دیلی تلگراف"، پلیس انگلیس در تلاشی برای سرکوب بیشتر معترضان و تظاهرکنندگان، در حال آزمایش دستگاهی لیزری است که بینایی افراد را به طور موقت از کار می­‌اندازد.

این تکنولوژی که مبتکر آن یکی از فرمانده­هان سابق نیروی دریایی پادشاهی انگلستان است، بینایی اشخاصی را که به منبع اشعه نگاه می‌کنند از کار می­‌اندازد.

دستگاه "SMU 100" که تا حد زیادی شبیه مسلسل است، می­‌تواند نور شدیدی در طول 500 متر و به ارتفاع 3 متر منتشر کرده و بینایی تمامی افراد را در این محدوده مختل گرداند. این دستگاه همچنین برای روشنایی مناطق تاریک و شناسایی سارقان نیز استفاده می­‌شود.

وزارت کشور انگلیس، پس از اعتراضات در ماه اوت گذشته، در حال بررسی انواع جدیدی از سلاح­های غیر کشنده برای مقابله با اعتراضات است.

سخنگوی وزرات کشور تاکید کرد که دانشمندان مرکز تطبیقی علوم و تکنولوژی وابسته به این وزارت معتقدند که در این زمینه استفاده از لیزر امکان‌پذیر است و تصریح کرد که این دستگاه قطعا از سوی پلیس حداقل برای یک بار مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

وی با اشاره به این که هزینه ساخت این دستگاه 25 هزار پند معادل 38 هزار دلار است، تاکید کرد اگر دانشمندان از عدم ایجاد زیان­های دراز‌مدت از طریق این دستگاه مطمئن نشوند، وزارت کشور از آن استفاده نخواهد کرد.

منبع: فارس