Gerdab.IR | گرداب

بدافزار Sykipot؛ عامل سرقت اطلاعات پهپادها

تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۰

بدافزار Sykipot در ماه‌های اخیر مشکلات اساسی برای ارتش آمریکا و به خصوص نیروی هوایی این کشور به وجود آورده است.

به گزارش گرداب به نقل از "اینفورمیشن ویک"، یک بدافزار خطرناک اینترنتی به نام Sykipot در ماه‌های اخیر مشکلات و دردسرهای اساسی برای ارتش آمریکا و به خصوص نیروی هوایی این کشور به وجود آورده است. این بدافزار به سرورهای سایت‌ها و شبکه‌های وابسته به شرکت های مقاطعه کار ارتش آمریکا نفوذ کرده و اطلاعات حساس و گسترده‌ای را به سرقت برده است.

از جمله این اطلاعات می توان به اطلاعاتی در مورد هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و پهپادهای ساخت ارتش ایالات متحده اشاره کرد. جالب آنکه برای آلوده کردن سیستم‌های هدف گیری شده با استفاده از این بدافزار از روش قدیمی ارسال ایمیل‌های آلوده همراه با ضمائم مشکوک استفاده شده است.

به نظر می‌رسد برخی کارمندان بی‌دقت این شرکت‌ها با باز کردن ایمیل‌های آلوده به بدافزار ""Sykipot" برای ارتش آمریکا مشکلات جدی ایجاد کرده و موجب سرقت اطلاعات حساسی شده اند.

Sykipot از نقص جاوااسکریپت سوءاستفاده کرده و در قالب فایل‌های آلوده پی‌دی‌اف برای رایانه‌های هدف ارسال می شود.

بررسی‌ها نشان می دهد که فعالیت تخریبی این بدافزار از آگوست سال 2011 آغاز شده و سرورهای فرمان و کنترل آن هم از مارس سال 2011 فعال شده اند.

کارشناسان شرکت امنیتی "سمانتک" معتقدند طراحی این بدافزارها و فعال کردن آن‌ها در چین انجام شده است. چینی‌ها در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده اند.

منبع: فارس