Gerdab.IR | گرداب

در رزمایش دریایی ولایت90؛

ایران چگونه تنگه هرمز را بست؟

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۰

انتشار اخباری پیرامون آزمایش موشک های دوربرد و میانبرد و تسلیحات دیگر در نزدیکی تنگه هرمز در رسانه های ایران موجب شد که در روز شنبه به مدت 5 ساعت هیچ شناوری از تنگه هرمز عبور نکند.

به گزارش گرداب، پایگاه خبری صهیونیستی "دبکا" با ارائه گزارشی درباره رزمایش ولایت90 نوشت: ایران در عمل ثابت کرد که بستن تنگه هرمز برایش مثل آب خوردن است.
 
شبکه "صدای آمریکا" یکشنبه اول ژانویه2012 (11دی1390) با اشاره به خبر آزمایش موشکی ایران در رزمایش ولایت90 اعلام کرد: بر خلاف گزارش خبرگزاری های دولتی ایران مبنی بر اینکه یک موشک دوربرد در مانور دریایی ارتش ایران در خلیج فارس آزمایش خواهد شد، نیروهای مسلح ایران تنها به آزمایش موشک میانبرد اقدام کردند.

شایان ذکر است که فرماندهان رزمایش ولایت 90 به طور دقیق مشخص نکرده بودند که آزمایش موشک دوربرد در چندمین روز رزمایش انجام خواهد گرفت، اما در همین رابطه در یک پایگاه خبری صهیونیستی مطلب جالبی نوشته شده است.
 
پایگاه خبری "دبکا" با ارائه گزارشی درباره رزمایش دریایی ولایت90 می نویسد: ایران در عمل ثابت کرد که بستن تنگه هرمز -همانگونه که یکی از مقامات نظامی بلندپایه اش تصریح کرده بود- برایش مثل آب خوردن است. انتشار اخباری پیرامون آزمایش موشک های دوربرد و میانبرد و تسلیحات دیگر در نزدیکی تنگه هرمز در رسانه های ایران موجب شد که در روز شنبه به مدت 5 ساعت هیچ شناوری از تنگه هرمز عبور نکند.
 
همه در انتظار به پایان رسیدن آزمایش موشک های دوربرد ایران بودند ولی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که مانور پرتاب موشک در روزهای آینده انجام خواهد شد. اقدام ایران سبب شد دنیا به این نکته پی ببرد که حتی هشدار کلامی مقامات ایرانی نیز آنقدر نافذ هست که هیچ کشوری به خود اجازه ندهد در محدوده تنگه هرمز عملی مخالف با خواست ایرانی ها مرتکب شود.»
 
منبع: جام نیوز