Gerdab.IR | گرداب

نیویورک تایمز خبر داد؛

هکرها به سایتهای دولتی و غیر دولتی آمریکا حمله کردند

تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

هکرها در اعتراض به تعطیلی سایت مگا آپلود به شماری از سایتهای دولتی و غیردولتی آمریکا از جمله وب سایت اف بی آی حمله کردند.

به گزارش گرداب به نقل از نیویورک تایمز، رسانه های غربی از حملات گسترده سایبری هکرها به شماری از سایت های دولتی و غیردولتی آمریکا از جمله دفتر اف بی آی در اعتراض به تعطیلی سایت مگا آپلود خبر دادند.

وزارت دادگستری آمریکا و دستگاههای قانونی این کشور در اعتراض به آنچه رعایت نکردن قانون کپی رایت خواندند، سایت "مگا آپلود" را تعطیل و هفت نفر را در این رابطه بازداشت کردند.

هکرها نیز بعد از ظهر روز پنجشنبه در اعتراض به تعطیلی سایت مگا آپلود به شماری از سایتهای دولتی و غیردولتی آمریکا از جمله وب سایت دفتر بازرسی فدرال ایالات متحده (اف بی آی) حمله کردند.

در همین رابطه بی بی سی می نویسد: مگا آپلود یکی از بزرگترین وب سایتهای اینترنتی مبادله فایل از سوی مقامهای آمریکایی مسدود شده و بنیانگذاران این شرکت به نقض قوانین ضد سرقت متهم شده اند.

دادستانهای فدرال این شرکت را متهم کرده اند بیش از 500 میلیون دلار به دارندگان پروانه های حق پخش ضرر زده است.

وزارت دادگستری آمریکا گفت که "کیم داتکام" و "ماتیاس اورتمن" به همراه دو کارمند دیگر این شرکت به درخواست آمریکا در اوکلند واقع در زلاندنو دستگیر شدند.

در این بیانیه آمده است سه نفر دیگر همچنان در این ارتباط تحت تعقیب هستند.
 
منبع: مهر