Gerdab.IR | گرداب

در نامه‌ای به باراک اوباما؛

پژاک دست به دامان آمریکا شد

تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۰

گروهک تروریستی پژاک در نامه‌ای به اوباما خواهان تجدیدنظر واشنگتن در قبال این حزب شد که بر ضد منافع جمهوری اسلامی ایران فعالیت شبه نظامی انجام می‌دهد.

به گزارش گرداب به نقل از کردپرس، گروهک پژاک در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های آن کشور در منطقه خاورمیانه خواهان تجدیدنظر واشنگتن در قبال این حزب شد که بر ضد منافع جمهوری اسلامی ایران فعالیت شبه نظامی انجام می‌دهد.
 
 پژاک در این نامه خطاب به رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌دارد: در حالیکه کُردها در خاورمیانه پتانسیل اساسی برای تغییر و تحول هستند، اما در برنامه و پروژه‌های آمریکا برای منطقه هیچ نقشی به آنها واگذار نشده است.

این حزب که بر ضد جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت مسلحانه است در این نامه به صورت ضمنی اشاره می‌کند که سیاست‌ها و برنامه‌هایش در راستای سیاست‌های آمریکاست و اعلام می‌دارد: از طرفی از دشمنی با ایران دم می‌زنید و از طرفی دیگر حزب ما را در لیست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهید.

حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به عنوان شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان (pkk) شناخته می‌شود و ایران این حزب را دست پرورده و عامل آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌داند.

پژاک در بخش دیگری از نامه‌اش به باراک اوباما از حمایت‌های آمریکا از ترکیه انتقاد کرده و اعلام می‌دارد که از دوران به قدرت رسیدن حزب عدالت و توسعه، ارتباطات ترکیه و ایران مستحکم‌تر شده و AKP را مانع اساسی در روند پیشبرد تحولات و دمکراسی در ایران می‌داند و ادعا می‌کند که جمهوری اسلامی ایران در سایه این ارتباطات امید بیشتری برای مستحکم‌تر کردن پایه‌های خود در داخل و خارج آن کشور به دست آورده است.
 
منبع: فارس