Gerdab.IR | گرداب

تل آویو و دیمونا زیر لنز نوید + عکس

تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۰

نوید با گذر از مناطق مهم و حساس فلسطین اشغالی، حضوری پرافتخار را بر بالای سر تاسیسات و مراکز مهم رژیم صهیونیستی از جمله دیمونا داشته است.

به گزارش گرداب، "ماهواره نوید" به عنوان سومین ماهواره بومی، چند روزی است در مدار خود به دور زمین می چرخد و با توجه به عبور 90 دقیقه یک بار از گرد کره خاکی، توانسته تصاویر متعددی را از مناطقی که قبلا اطلاعات ماهواره ای آن در اختیار کشورمان نبود، به جمهوری اسلامی ارسال کند.

این موضوع در سخنان رئیس جمهور کشورمان در راهپیمایی میلیونی 22 بهمن نیز مورد تایید قرار گرفت و "احمدی نژاد" رسما خبر داد که ماهواره نوید علم و صنعت اولین تصاویر شفاف را از مراکز مهم جهان به ایران مخابره کرد و این تصاویر اکنون در اختیار ایران قرار دارد.

با توجه به اینکه مأموريت ماهواره نويد، تصويربرداري از زمين با تفکیک حدودا 400 متر ارسال تصاویر و اطلاعات پایشی سامانه در مدار LEO به ایستگاه های زمینی است، می توان این تصاویر را یک هم افزایی بزرگ در تکمیل اطلاعات جمهوری اسلامی از مناطق هدف دانست.

از سوی دیگر با توجه به نصب سیستم کدينگ و رمز گذاری داده های تله متری و تله کامند این ماهواره و استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای بومی، تلاش های احتمالی برای تاثیرگذاری بر امنیت و دوام، ارتباط این ماهواره با ایستگاه های مستقر در شهرهای ماهدشت کرج، تبریز، قشم، بوشهر و مشهد مقدس به شکست خواهد انجامید.



نگاهی به جدیدترین دستاورد این ماهواره ایرانی، نشان از آن دارد که نوید با گذر از مناطق مهم و حساس فلسطین اشغالی، حضوری پرافتخار را بر بالای سر تاسیسات و مراکز مهم رژیم صهیونیستی داشته و امید است تصاویر این حضور، طی ساعات آینده در اختیار کشورمان قرار بگیرد و همچون مراکز دیگری که رئیس جمهور کشورمان به آن اشاره کرد، مناطقی چون نیروگاه هسته ای "دیمونا" به عنوان یکی از قطب های فعالیت های هسته ای رژیم صهیونیستی در بخش نظامی، پایگاه های هوایی و مناطق مختلف شهر تل آویو در تسلط دوربین این ماهواره ایرانی باشد.



هرچند ممکن است این تصاویر در آینده نزدیک، رسانه ای نشود اما ترس دائمی را برای اشغالگران قدس شریف به همراه خواهد داشت. ترسی که با پرتاب ماهواره های مدرن تر ایرانی همچون فجر چند برابر خواهد شد.

منبع: مشرق