Gerdab.IR | گرداب

در نشست کمیته نیروهای مسلح سنا مطرح شد؛

پانتا: اسرائیل هیچ‌گاه تصمیم حمله به ایران نداشته‌است

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

وزیر دفاع آمریکا در نشست کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای کنگره تأکید کرد که اسرائیل هیچ‌گاه تصمیم حمله علیه ایران نداشته‌است.

به گزارش گرداب، "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در جلسه استماع کنگره در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا در حالی که به شدت از سوی سناتورهای آمریکایی برای اظهار نظر در خصوص احتمال رو به افزایش اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران تحت فشار قرار گرفته بود، تأکید کرد: «من بر این باورم که اسرائیل هیچ گاه تصمیمی برای انجام حمله نظامی علیه ایران نداشته و هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته است.»

این در شرایطی است که مقامات رژیم صهیونیستی هر از چندگاهی سعی می‌کنند تا موضوع اقدام نظامی علیه تأسیسات هسته ای ایران را مطرح کنند.

با این وجود، تحلیلگر شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرد: «آمریکا و غرب توان حمله نظامی علیه ایران را ندارند و اسرائیل نیز از این امر به خوبی مطلع است. به همین دلیل مقامات تل‌آویو تلاش می‌کنند با مطرح کردن ادعاهای حمله به ایران، آمریکا و غربی ها را تحت فشار بگذارند تا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.»

پانتا در ادامه اظهارات خود در کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «ایران یک نگرانی بزرگ است و آمریکا هدف مشترکی با اسرائیل و جامعه بین‌المللی دارد و آن تضمین این موضوع است که ایران به تسلیحات هسته ای دست پیدا نمی‌کند.»

این در شرایطی است که جمهوری اسلامی همواره در پیگیری برنامه هسته‌ای خود همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و آژانس نیز در گزارش‌های مکرر خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین اعلام کرد: «آمریکا و دیگر کشورها گام‌هایی را در قبال ایران با افزایش تحریم‌ها علیه این کشور برداشته‌اند و حفظ اتحاد جامعه بین‌المللی از اهمیت بسیاری وجود دارد. به هر حال دولت آمریکا بر این باور است که اسرائیل هیچ تصمیمی برای حمله به ایران ندارد.»

پانتا در شرایطی از تحریم‌های یک جانبه کشورهای غربی و آمریکا علیه ایران سخن گفت که این کشورها هر از چندگاهی بر تحریم‌های یک جانبه خود علیه تهران می‌افزایند اما در عین حال خود مدام تلاش می‌کنند تا از این تحریم‌ها مستثنی باشند و تنها دیگر کشورهای جهان را برای اجرای این تحریم‌ها تحت فشار بگذارند.

چندی پیش روزنامه "نیویورک‌تایمز" در گزارشی از هزاران مجوز محرمانه وزارت خزانه داری آمریکا برای ادامه تجارت شرکت‌های آمریکایی با ایران پرده برداشت.

منبع: فارس