Gerdab.IR | گرداب

اف‌بی‌آی عنوان کرد؛

جاسوسی در شبکه‌های اجتماعی نقض حریم شخصی نیست

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

اف‌بی‌ای در پی طراحی نرم‌افزاری برای رصد شبکه‌های اجتماعی اذعان کرد که جاسوسی در این شبکه‌ها برای حفظ امنیت ملی آمریکاست!

به گزارش گرداب، پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد، قصد دارد به طور گسترده شبکه های اجتماعی را مورد بررسی و کنکاش قرار دهد و این کار را به معنای نقض حریم شخصی کاربران نمی داند.

"اف‌بی‌آی" با طراحی یک ابزار نرم افزاری به طور آنی و لحظه به لحظه این شبکه ها را تحت نظر گرفته و مدعی است از این طریق می تواند اطلاعات ذی قیمتی برای کمک به حفظ امنیت ملی آمریکا جمع آوری کند.

این ادعای اف بی آی در شرایطی مطرح می شود که این سازمان پلیسی هیچ حد و مرزی برای جاسوسی در امور شخصی کاربران اینترنت قائل نیست و مشخص نیست چگونه می توان فعالیت های کاربران شبکه هایی مانند "فیس بوک" را در نظر گرفت و در این مورد اطلاعات جمع کرد، بدون آن که حریم شخصی افراد نقض شود.

فیس بوک، "توئیتر"، تعداد قابل توجهی از وبلاگ ها و وب سایت های خبری شناخته شده از جمله سایت هایی هستند که اف بی آی آن ها را به طور شبانه روزی و لحظه به لحظه زیر نظر گرفته است.

پیش از این گروه های مدنی مدافع حقوق شهروندی بارها به اف بی آی اعتراض کرده و تصمیم آن را نقض صریح حقوق کاربران اینترنت دانسته بودند.

منبع: فارس