Gerdab.IR | گرداب

فرصت‌هایی که نباید از آنها غافل شویم

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

با همه تهدیداتی که برای فضای مجازی و اینترنت برشمرده می شود بی‌انصافی است اگر مدعی شویم که این فضا هیچ فرصتی فراهم نمی‌آورد. کارشناسان اجتماعی معقتدند فضای مجازی و شبکه جهانی اینترنت به مانند یک چاقو است که از آن هم می‌توانی برای امور روزمره و کارهای مفید بهره بجویی و هم جامعه را به فساد و تباهی بکشانی. در این پرونده قرار است با فرصت‌هایی که فضای مجازی در اختیار ما قرار می‌دهد آشنا شویم.



مرورگرهای اینترنتی را می توان پرکاربردترین نرم افزارهای این حوزه دانست. این مساله موجب شده است تا فضایی رقابتی بین شرکت های مختلف برای جذب کاربران شکل بگیرد.


نکته قابل تامل درباره ip media و دسترسی ساده ایرانیان به آن، رسیدن به یک نطقه آرمانی در حوزه فناوری اطلاعات است که یکی از اصلی‌ترین الزامات نیل به آن نقطه آرمانی، دستیابی به شبکه ملی اطلاعات است.

 
فرصت هایی که نباید از آنها غافل شویمفرصتی برای تقویت و صدور انقلاب/ مدارس آنلاین؛ از «مهندس طلبه» تا «مکتب‌خونه»

قدمت این مدارس آنلاین بسیار کم است و در همین چهار، پنج سال اخیر شاهد شکل گیری نمونه های بومی آن بودیم. نمونه هایی که مزیت اصلی آن امکان ارتباطی دو طرفه و همچنین در اختیار همگان بودن است.

 

فرصت هایی که نباید از آنها غافل شویمآخوندها در شبکه‌های اجتماعی چه می‌کنند؟!


شايد بتوان روحانيون را در شبكه هاي اجتماعي به دو دسته تقسيم كرد: روحانيوني كه تلاش ميكنند شكل کاربران شبکه های اجتماعی شوند، روحانيوني كه ميخواهند شبيه روحانيون باقی بمانند.

 

فرصت‌هایی که نباید از آنها غافل شویمراهکار عجیب تالار گفت‌وگوی آمریکایی برای حذف ایرانی‌ها!


فارغ از موضوع صدور انقلاب اسلامی، نیاز مبرمی به «دفاع از نفس» در مقابل این هجمه وجود دارد. هر چند این دفاع به خودی خود معادل «صدور» نیز هست. اما سوال در خصوص «صدور» در این صحنۀ «پر از خالی» و «نیازمند دفاع» بسیار عجیب به نظر می‌رسد