چالش‌های انتشار اخبار جعلی در ایران/ پرونده
پژوهش اختصاصی ۲۷ آذر

چالش‌های انتشار اخبار جعلی در ایران/ پرونده

اخبار جعلی و دروغ پراکنی به جوسازی و تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) و یا اخبار زرد می‌گویند که به دلایل مختلفی بین مردم منتشر می‌شود. اخبار جعلی ممکن است با هدف سیاسی یا به دست آوردن برخی امتیازات مالی انتشار پیدا کند. به طور معمول، انگیزۀ اصلی بیشتر آن‌ها این است که به شخص یا نهادی آسیب وارد شود و این کار عامدانه صورت می‌گیرد.
از قتل و کشتار تا زیان سهام‌داران بورس؛ اخبار جعلی چه آثار مخربی دارند؟/ پرونده
پژوهش اختصاصی ۲۷ شهريور

از قتل و کشتار تا زیان سهام‌داران بورس؛ اخبار جعلی چه آثار مخربی دارند؟/ پرونده

در بسیاری از موارد، اخبار جعلی موجب بروز آسیب‌های جانی و مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی شده است.
پرونده/ اخبار جعلی که جان مسلمانان را به خطر می‌اندازد
پژوهش اختصاصی ۲۰ شهريور

پرونده/ اخبار جعلی که جان مسلمانان را به خطر می‌اندازد

اخبار جعلی یکی از ابعاد مهم اسلام‌ستیزی در دنیای امروزی است.
پرونده/ انتخابات ۲۰۱۶، بی‌اعتمادی سیاسی و اخبار جعلی
پژوهش اختصاصی ۱۳ شهريور

پرونده/ انتخابات ۲۰۱۶، بی‌اعتمادی سیاسی و اخبار جعلی

بی‌اعتمادی به نهاد‌های سیاسی یک کشور می‌تواند بستر تولید اخبار جعلی عجیبی شود.
پرونده/ تأثیر اخبار جعلی در تشدید دوقطبی‌های انتخاباتی
پژوهش اختصاصی ۰۶ شهريور

پرونده/ تأثیر اخبار جعلی در تشدید دوقطبی‌های انتخاباتی

اخبار جعلی می‌توانند بر نتیجه‌ی انتخابات و به‌تبع آن سرنوشت کشور‌ها اثرگذار باشند.
مستند/ اقدامات کشور‌های اروپایی برای مقابله با اخبار جعلی
مستند اختصاصی ۲۷ مرداد

مستند/ اقدامات کشور‌های اروپایی برای مقابله با اخبار جعلی

اخبار جعلی، انتخابات همه کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این مستند راهکار و اقدامات کشورهای اروپایی برای مقابله با این‌گونه اخبار را بررسی می‌کنیم.
۱