حمله سایبری پشت نقاب هکرهای روس

حمله سایبری پشت نقاب هکرهای روس
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸

کارشناسان امنیتی موج جدیدی از حملات سایبری را شناسایی کرده‌اند که در آن‌ها هویت گروه‌های هکری جعل می‌شود.

به گزارش گرداب، بر اساس تحقیقات جدید شرکت لینک 11 (Link11) و شرکت ردور (Radware)، فروشندگان فضای ابری ضد حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDoS)، به‌تازگی یک گروه سایبری هویت گروه هکری فنسی بیر (Fancy Bear) را که به نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری حزب دموکرات ایالات‌متحده آمریکا متهم شده بود، جعل کرده و علیه شرکت‌های مالی حملات دیداس تدارک می‌بیند. 

هکرهایی ناشناس در 29 دسامبر سال 2016، با استفاده از بدافزارها توانستند حزب ملی دموکرات آمریکا را در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هک کنند. وزارت امنیت داخلی آمریکا شواهدی مبنی بر دست داشتن روسیه در هک این حزب منتشر کرده و انگشت اتهام را به سمت گروه هکری فنسی بیر (Fancy Bear) گرفت.

به گفته دنیل اسمیت (Daniel Smith)، محقق شرکت ردور، مجرمان حملات نمایشی و چندوجهی دیداس را با ارسال ایمیل انجام داده و اقدام به دریافت باج می‌کنند. این‌گونه حملات نوعی هشدار محسوب گشته و قربانی را وادار به ارائه باج می‌کند.  

مهاجمان در حملات خود از ترکیب پروتکل‌های DNS، NTP، CLDAP، ARMS و WS-Discovery بهره گرفته و به سرورهایی که معمولاً از آن‌ها در برابر حملات دیداس محافظت نمی‌شود، حمله می‌کنند.