Gerdab.IR | گرداب

پژوهش - پژوهش اختصاصی

تاریخچه صنعت و فرهنگ بازی در ایران | پرونده

در ایران فرهنگ بازی بر اساس رابطۀ پیچیده‌ای با مراکز اصلی صنعت بازی‌های ویدئویی آغاز شد.
۲۹ شهريور ۱۴۰۲

از قتل و کشتار تا زیان سهام‌داران بورس؛ اخبار جعلی چه آثار مخربی دارند؟ | پرونده

در بسیاری از موارد، اخبار جعلی موجب بروز آسیب‌های جانی و مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی شده است.
۲۷ شهريور ۱۴۰۲

شباهت‌ها و تفاوت‌های صنعت بازی چک و ایران | پرونده

در ایران نیز همچون کشور چک، فرهنگ بازی بر اساس رابطۀ پیچیده این کشور با مراکز اصلی صنعت بازی‌های ویدئویی آغاز شد.
۲۶ شهريور ۱۴۰۲

پرونده/ اخبار جعلی که جان مسلمانان را به خطر می‌اندازد

اخبار جعلی یکی از ابعاد مهم اسلام‌ستیزی در دنیای امروزی است.
۲۰ شهريور ۱۴۰۲

پرونده/ نقش مدیریت هویت و دسترسی در امنیت سایبری

احراز هویت اساساً به معنای شناسایی یک کاربر برای ارائه دسترسی به سیستم‌ها است.
۱۹ شهريور ۱۴۰۲

پرونده/ تاریخچه بازی‌های ویدئویی در جمهوری چک

با وجود موفقیت‌ها و حرکت رو به رشد این کشور در حوزه بازی‌های ویدیویی، مطالعات اندکی درباره روند این موفقیت صورت گرفته است.
۱۷ شهريور ۱۴۰۲

پرونده/ آشنایی با سه اصل اولیه امنیت سایبری

سه‌گانه محرمانه بودن، یکپارچگی و دسترس‌پذیری سه اصل اساسی هر حوزه‌ای از امنیت سایبری است.
۱۴ شهريور ۱۴۰۲

پرونده/ انتخابات ۲۰۱۶، بی‌اعتمادی سیاسی و اخبار جعلی

بی‌اعتمادی به نهاد‌های سیاسی یک کشور می‌تواند بستر تولید اخبار جعلی عجیبی شود.
۱۳ شهريور ۱۴۰۲

پرونده/ بازی‌های ویدیویی چگونه اسلام‌هراسی را رواج می‌دهند؟

با ظهور پلتفرم‌های رسانه‌ای جدید مانند بازی‌های ویدیویی، اسلام‌هراسی راه خود را به شیوه‌ای جدید در تمدن غربی حفظ کرده است.
۰۹ شهريور ۱۴۰۲

پرونده/ تأثیر اخبار جعلی در تشدید دوقطبی‌های انتخاباتی

اخبار جعلی می‌توانند بر نتیجه‌ی انتخابات و به‌تبع آن سرنوشت کشور‌ها اثرگذار باشند.
۰۶ شهريور ۱۴۰۲