Gerdab.IR | گرداب

حوادث پس از انتخابات از نگاه جواد منصوري

300 نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در سازمان سيا كار مي‌كردند

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹

یك كارشناس مسائل سياسي معتقد است كه فقط 300 نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در CIA براي ايجاد انقلاب رنگي كار مي‌كردند.

گرداب- جواد منصوري، محقق و پژوهش‌گر مسائل تاريخ انقلاب، در مورد چرايي وقوع حوادث پس از انتخابات، گفت: دشمني دولت‌هاي بزرگ به ويژه آمريكا، اروپا و اسرائيل با انقلاب اسلامي يك واقعيت روشن است و اين دولت‌ها دقيقا از صبح 23 بهمن 1357 در تمام زمينه‌ها براي شكست و نابودي انقلاب اسلامي تلاش كردند.

وي اضافه كرد: دولت‌هاي غربي در طول 30 سال گذشته برنامه‌هاي كوتاه‌ مدت و بلندمدت براي مقابله با نظام اسلامي طرح ريزي كرد‌ه‌اند، كه به طور مشخص در سال 1364 به گفته‌ معاون سازمان سيا (CIA)، در جلسه‌اي كه با كارشناسان MI6 انگليس ترتيب داده شده بود، براي از بين بردن هويت انقلاب اسلامي، برنامه‌هاي بلند مدت را طراحي و تصميم به اجراي آن گرفته شده بود.

غربي‌ها مي‌گويند با اجراي برنامه‌هاي "اروپاي آزاد" در نهايت شوروي فروپاشيد
سفير سابق ايران در چين تصريح كرد: متأسفانه در داخل كشور به برنامه‌هاي براندازي دشمن توجه نشد و مسئولان برنامه‌اي براي مقابله با اين جريان نداشتند، تا اينكه جريان نفاق اقدام به اجراي اهداف خود براي نابودي نظام كرد؛ اين در حالي بود كه بارها دل‌سوزان نظام، من جمله بنده با ارائه اسناد و مدارك كه از لابه‌لاي كتاب‌ها و روزنامه‌‌هاي مختلف از جمله مقالة مفصلي تحت عنوان «ديپلماسي عمومي» تمامي برنامه‌هاي جنگ نرم آمريكا عليه ايران تشريح كردم اما هيچ برنامه‌ مشخصي براي مقابله با اين جريان در داخل كشور مشاهده نشد.

منصوري اظهار داشت: حوادث سال گذشته در كشور براساس برنامه‌ بلندمدت جبهه‌ نفاق بر ضد جمهوري اسلامي بود كه متأسفانه به سال 88، ختم نمي‌شود و احتمالا تا سال‌هاي ديگر ادامه پيدا خواهد كرد.
وي در ادامه افزود: سردمداران غرب در اين برنامه‌ صراحتا مي‌گويند؛ همانطور كه 50 سال بر ضد شوروي اقدام كرديم و با اجراي برنامه‌هاي "اروپاي آزاد" در نهايت شاهد فروپاشي نظام سوسياليستي شوروي بوديم در مورد ايران هم، همين كار را خواهيم كرد.

اين مبارز دوران طاغوت خاطرنشان كرد: شش ماه قبل از انتخابات بنده به همراه چند نفر به تعدادي از مسئولان كشور اين امر را گوشزد كرديم كه با توجه به اين امر كه هر دو جريان در شرايط انتخاباتي به دنبال بقاي خود هستند و هيچ گروهي حاضر به خروج از صحنه‌ انتخاباتي نيست، حوادث ناگواري را به دنبال خواهد شد.

حوادث اخير قابل پيش بيني بود ولي كسي پيگيري نكرد
منصوري ادامه داد: متاسفانه مسئولان امر، هيچ اعتنايي به واقعيت‌هاي درون جامعه نداشتند و لذا بدون توجه به موضع سران كشورهاي غربي و برنامه‌هاي يكسان اين جريان كه اميدوار به موفقيت در برنامه‌هاي خود بودند، قضايا‌ي سال 88 بعد از انتخابات بوجود آمد.

وي با بيان اينكه حركات معارضين از سوي مسئولان هنوز مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: حوادث يك ماه قبل از انتخابات نشان مي‌داد كه اصلا قضايا عادي نبود و بنابر اين مسئولان بايد پاسخ‌گو باشند كه چرا از دو سال قبل از انتخابات قضايا را به درستي پيگيري و به تبع آن برخورد نكرده‌اند و اين درحالي بود كه پيش‌بيني اين حوادث، بسيار روشن بود و هيچ پيچيدگي نداشت.

فقط 300 نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در CIA براي ايجاد انقلاب رنگي كار مي‌كردند
اين مدرس دانشگاه با تأكيد بر اين امر كه در مقابله با جنگ نرم ما 20 سال عقب هستيم، عنوان كرد: غربيان بر ضد ايران 20 سال كار خودشان را در كشور ما انجام دادند و به موفقيت‌هاي قابل مشاهده‌اي در اين زمينه نيز رسيده‌اند كه كشف آن‌ها نيازي به تحقيق زياد ندارد و از نمودهاي آن در جامعه مي‌توان به رواج فمينيسم، آزادي بي‌حساب و رفتار‌هاي مبتذل و به دنبال آن افزايش اراذل و اوباش و مغازه‌هايي كه نمايندگي شركت‌هاي لباس‌هاي مبتذل هستند، اشاره كرد.
وي در ادامه افزود: ريشه‌ اين قضايا برمي‌گردد به سابقه فعاليت بيش از 20 سال غربيان، به ويژه دو سال قبل از انتخابات زماني كه فقط 300 نفر در ميز انتخابات رياست جمهوري ايران در CIA كار مي‌كردند تا انقلاب رنگين نيرومندي را عليه نظام ايجاد كنند.

طبقه‌ جديدي با استفاده از درآمدهاي نفتي به غول‌هاي سرمايه‌داري تبديل شدند
منصوري در ادامه به واكاوي جنگ نرم پرداخت و گفت: از حدود 20 سال بيش تحولاتي به تدريج در جامعه ما اتفاق افتاد و متأسفانه كسي حاضر نبود اين اتفاقات را دقيقا شناسايي و با آن برخورد متناسب كند كه از جمله‌ اين تحولات افزايش ناگهاني و بدون برنامه فارغ‌التحصيلان دانشگاهي، وضعيت رشته‌هاي علوم انساني و ايجاد يك طبقه‌ جديد از جامعه كه با استفاده از درآمدهاي نفتي به غول‌هاي سرمايه‌داري تبديل شده بودند.

وي با تاكيد بر اينكه عدم شناسايي ريشه‌ تحولات اجتماعي و فرهنگي، حوادث بعد از خرداد 88 را رغم زد، تصريح كرد: اين اتفاقات اصلا فردي نبود، بلكه فرصتي شد تا جريان مدعي، با هدف انتقام گيري درصدد مطرح كردن جريان خود در جامعه باشد.

منصوري ادامه داد: حضرت امام (ره) ‌توانست با مديريت افكار عمومي انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند و انقلاب زماني شكل گرفت كه مردم با رهبري امام (ره) انگيزه‌ حركت پيدا كردند.
اين مورخ انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه برخي افراد فرصت‌طلب به دنبال رسيدن به اميال و اهداف شخصي خود با استفاده از نارضايتي‌هاي مردم در حوادث پس از انتخابات بودند، گفت: اين افراد به دنبال تضعيف نظام اسلامي بودند و به دليل ضعف در ايدئولوژي و عدم شناخت از سطح آگاهي‌هاي مردم شكست خوردند.

با سخنراني رهبري در نماز جمعه بخش عمده‌ معترضان از براندازان فاصله گرفتند
منصوري در ادامه به دستاوردهاي حماسه‌ي 9 دي و 22 بهمن اشاره كرد و گفت: در 9 دي و 22 بهمن اكثريت ملت ايران بدون توجه به اشخاص و گرايش‌هاي سياسي و نتايج انتخابات از اسلام حمايت كردند و اين نكته را اعلام كردند كه ما اسلام، استقلال مملكت و نظام جمهوري اسلامي را مي‌خواهيم.

وي اظهار داشت:بخشي از مردم در 9 دي براي دفاع از تماميت ارضي مملكت و دفاع از امنيت ملي به صحنه آمدند تا به دشمنان خارجي بگويند ما اجازه نمي‌دهيم از اختلافات داخلي در جامعه بهره‌برداري كنند.
اين فعال دوران انقلاب در ادامه گفت: تمام كساني كه در 9 دي آمدند براي اعتراض به اهانت به اركان دين و نيز حمايت از انقلاب، وارد صحنه شدند.

منصوري تصريح كرد: بعد از انتخابات طيف گسترده‌اي از مردم، به مسائل خاصي اعتراض داشتند و به عملكرد دولت معترض بودند، اما اتفاقات بعد از انتخابات و آگاهي از عقبه‌ جريان نفاق، موجب عدم حمايت بخشي از آن‌ها از جريان معترض شد.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) در نمازجمعه 29 خرداد خاطر نشان كرد: با سخنراني مقام معظم رهبري در نماز جمعه بخش قابل ملاحظه‌اي از اين معترضان، با شناسايي عقبه اين جريان از مواضع براندازانه فاصله گرفتند و نگذاشتند تا جريان نفاق از آن‌ها بهره برداري شخصي كند.

عدم انتخاب مسئول درست براي كارها و عدم اجراي كامل قانون نقص‌هاي امروز جامعه است
منصوري در ادامه به علل نقصان در جامعه اشاره كرد و گفت: عدم انتخاب مسئول درست براي كارها و عدم اجراي كامل قانون در كشور موجب نقصان در روند مسائل اجرايي جامعه شده است.
وي اضافه كرد: مقام معظم رهبري به دنبال تحول بنيادي در آموزش و پرورش و مقابله با تهاجم فرهنگي است، اما دليل عدم توفيق اين مسئله انتخاب يك مسئول مستقيم براي رفع اين اشكالات است.

سفير سابق ايران در چين اظهار داشت: قانون در كشور ما غايب است و به دليل اينكه در كشور ما قانون تعريف نشده است زماني كه افراد كارشان به اوج نابساماني رسيد فقط به جرم تخلف از قانون و يا تغيير مدير بركنار مي‌شوند.
منصوري در ادامه انتخابات در ايران را از سالم‌ترين انتخابات‌‌ها در دنيا دانست و افزود: طرح مسئله تقلب از سوي كانديدهاي شكست خورده در انتخابات بسيار غلط و طرح «تقلب بزرگ» به دنبال منحرف كردن افكار عمومي جامعه توسط اين افراد بود.

اين كارشناس مسائل سياسي، تصريح كرد: بحث تقلب در انتخابات يك انحراف بزرگ از سوي جريان معارض داخلي و معاند خارجي بود كه با ايجاد ترديد در مسئله انتخابات به تصور غلط درصدد مقابله با نظام اسلامي بودند اما توطئه تقلب بزرگ از سوي اين جريان، آن‌ها را در دام يك اشتباه ديگري انداخت.

سهل گرفتن مديريت كشور موجب عدم آمادگي نظام براي مقابله با حوادث اخير بود
منصوري با بيان اينكه مديريت و تدبير‌هاي لازم قبل از انتخابات از سوي مسئولان انجام نشد، گفت: اگر توجه لازم به تمامي گزينه‌‌هاي محتمل براي حوادث انتخابات انجام شده بود، جامعه به اين شرايط دچار نمي‌شد.
وي ادامه داد: سهل گرفتن بحث مديريت كشور از سوي اشخاص متصدي در تمامي جوانب، موجب عدم آمادگي نظام در تمامي حوادث خصوصا در مورد حضور مردم در انتخابات شد كه با عدم تحليل مناسب برخي از افراد -خواسته يا نخواسته - از مسير كنوني نظام خارج شدند.

منصوري با ارائه دو تحليل و راهكار براي جلوگيري از بروز مشكلات بعد از انتخابات، تأكيد كرد: دستگاه‌هاي امنيتي كشور بايد انتخابات‌هاي جنجالي در كشورهاي جهان را بررسي مي‌كردند و با شناسايي موارد متناقض و مشابه راه‌كارهاي خوبي ارائه مي‌دادند و با رصد لحظه به لحظه حركت گروه‌ها، برنامه‌هاي آنها را پيگيري مي‌كردند تا يكمرتبه در 23 خرداد دچار چنين شوكي نمي‌شدند.

مسئولان بايد از منبع تأمين هزينه‌ هنگفت انتخاباتي جريان نفاق مطلع باشند
اين تحليل‌گر مسائل سياسي با تاكيد بر اينكه سران فتنه آدم‌هاي لجوج، لجباز و فرصت‌طلبي هستند كه به دنبال انتقام گيري از اختلافات در20 ساله گذشته از نظام هستند، گفت: بايد توجه داشت كه آقايان موسوي، كروبي و خاتمي در واقع اصل ماجرا نيستند بلكه باند اصلي و گرداننده، افرادي هستند كه سران فتنه را حمايت مالي و مديريتي مي‌‌كنند.
منصوري شناسايي باند اصلي جبهه‌ نفاق را وظيفه‌ مسئولان امر دانست و گفت: مسئولان بايد از منبع تأمين هزينه‌ هنگفت انتخاباتي اين افراد مطلع باشند؛ چرا كه پايه‌گذاري جنگ نرم بدون تامين مالي دشمنان اتفاق نمي‌افتد.

منصوري در ادامه با اشاره به راهكارهايي براي اقناع افراد و بهبود ارتباط مردم با نظام، افزود: جلب رضايت مردمي به واسطه اصلاحات در سيستم اداري، فرهنگي و اجتماعي جامعه صورت مي‌گيرد.

انتقاد از رئیس جمهور پیشین موجب بيكاري هشت ساله من شد
وي همچنين به ارزيابي دولت نهم و دهم پرداخت، تصريح كرد: بزرگترين اشكال ما اين است كه دولت‌ها را در زمان حيات آنها مورد ارزيابي قرار نمي دهيم چرا كه بنده زمان آقاي هاشمي اشتباهاتش را گوشزد كردم و آقاي هاشمي هم گفت كه اين انتقادات به ضررت تمام مي شود كه با ارائه اين انتقادات به دولت وقت، مشكلاتي نيز براي بنده پيش آمد و همچنين در زمان آقاي خاتمي حرفهايم را گفتم بنده را 8 سال بيكار كردند.

اين كارشناس مسائل سياسي به ذكر مثالي اشاره كرد و افزود: دارويي در كشور چين توليد شد كه بر اثر مصرف آن عده‌اي از مردم چين فوت كردند و دادگاه چين بلافاصله وزير بهداشت را به اعدام محكوم و در حكم اعدام وي قيد سهل انگاري در انجام مسئوليت نوشته شده بود اما در كشور ما در پي اين همه اتفاقات گوناگون هيچ شخصي مؤاخذه نمي شود.

منصوري ادامه داد: ضعف دولت احمدي نژاد اين است خواسته يا نخواسته نيروهاي مؤمن و انقلابي را كنار گذاشت و به جاي آنها نيروهاي ضعيف را بر سر كار آورد كه در حال حاضر اگر از هر دستگاه استعلام بگيرند، ضعيف‌ترين نيروها بعد از انقلاب در پست‌هاي حساس مشغول به كار هستند.

وي خاطر نشان كرد: متأسفانه دولت احمدي نژاد به قانون و برنامه‌اي توجهي ندارد و نسبت به مسائل فرهنگي در عمل اعتقاد ندارد و كاري انجام نمي‌دهد كه مي توان به عملكرد دولت استناد كرد.

رئیس جمهور سابق در دوران رياست و در فتنه سال 88 به ملت ايران ضربه سنگيني زد
سفير سابق ايران در چين اظهار داشت: خاتمي در دوران رياست جمهوري و در فتنه سال 88 به ملت ايران و مملكت ضربه سنگيني وارد كرد اما ضعف در عملكرد اين افراد نمي تواند ما را از واكاوي از اشتباهات آقاي احمدي‌نژاد برحذر دارد.
منصوري اضافه كرد: حاصل جنگ نرم، وضعيت كنوني جامعه است؛ به اين دليل كه نتيجه‌ دوره فعاليت‌هاي هاشمي، انتخاب خاتمي توسط مردم شد و نتيجه اشتباهات خاتمي تشديد نابساماني‌هاي فرهنگي، اقتصادي و اداري شد.
منصوري به راهكارهايي براي خروج از وضعيت فعلي اشاره كرد، گفت: حاكميت بدون چون و چراي قانون در كشور ضرورت جامعه است؛ چرا كه مردم در هيچ مسئله‌اي به اندازه تبعيض و بي قانوني رنج نمي‌ برند.

وي در ادامه افزود: اداره و حركت كشور بر اساس برنامه در تمامي شرايط حتي در وضعيت بحراني و اجراي دقيق قوانين اسلامي در كشور از ديگر ضروريات جامعه است.
اين كارشناس مسائل سياسي تصريح كرد: آمارها نشان مي دهد كه 70 درصد مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان نمونه طرح جامع "عفاف و حجاب" در سال 84 به تصويب رسيد و عملا اقدامي براي اجراي آن نشد و بقيه مصوبات هم به صورت بخشنامه و اعلاميه به دستگاه‌هاي دولتي ابلاغ شده است.
منصوري اظهار داشت: مسئولان از بيان واقعيت‌ها در جامعه خوششان نمي آيد اما تنها افرادي كه از اول انقلاب كه صادقانه انتقادها را پذيرفتند امام خميني (ره) و شهيد بهشتي بودند كه اين موضوع بايد براي ديگر مسئولان نهادينه شود.
اين فعال سياسي به آينده پيشرو كشور اشاره كرد و گفت: آينده پيشرو اين انقلاب و جمهوري اسلامي بسيار روشن است؛ چراكه صاحب اين انقلاب حضرت ولي عصر (عج) حافظ واقعي اين مملكت است و اين شرايط براي امتحان پس دادن ما بوجود آمده است.

منصوري برخورد با سران فتنه را ضروري دانست و اظهار دشت: رياست قوه‌ قضائيه اشاره كرده است كه ما به خاطر مصالح كشور فعلا با آنها برخورد نمي‌كنيم كه البته اين تحليل مسئولان قضايي بي شك غلط است و به نظر من آقايان از همان اول قاطع بايد با سران فتنه برخورد مي كردند و كج‌دار مريض برخورد نمي‌كردند.
 
منبع: خبرگزاری فارس