Gerdab.IR | گرداب

شکایت دختران نینجای ایران از رویترز

تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۱

رويترز اين دختران ايراني را که در شهر کرج آموزش هنرهاي رزمي مي‌بينند، صريحا "آدم کش" خطاب کرده و آن‌ها را خطرناک توصيف کرده است.

به گزارش گرداب، گروهي از بانوان هنرجوي رشته رزمي "نين جوتسو"ی ايران از خبرگزاري انگليسي رويترز به خاطر "آدم کش" خواندن آن‌ها، شکايت کرده‌اند.

رويترز در گزارش ماه گذشته خود ايران را به آموزش بيش از سه هزار نيجاي خانم براي انجام عمليات ترور متهم کرده بود. رويترز در اين گزارش مدعي شد که ايران قصد دارد از اين نيجاها براي مقابله با هر گونه تهاجم نيروهاي خارجي استفاده کند.

رويترز اين دختران ايراني را که در شهر کرج آموزش هنرهاي رزمي مي‌بينند، صريحا "آدم کش" خطاب کرده و آن‌ها را خطرناک توصيف کرده است.

گزارش رويترز که حاوي اسامي و تصاوير اين دختران نيجا بود، از سوی رسانه‌هاي غربي به يکي از سوژه‌هاي تبليغاتي عليه کشور ايران تبديل شد؛ به طوري که شبکه‌هاي تلويزيوني خبري غربي اين تصاوير را به دستاويزي براي طرح اتهاماتي دروغين عليه ايران تبديل کردند.

پس از واکنش نينجاهاي ايراني به اين خبر کذب، خبرگزاري رويترز قسمت‌هايي از خبر مزبور را پس از ۱۰ روز تصحيح کرد؛ اما از هرگونه عذرخواهي از دختران ايراني سر باز زد.

خبرنگار رويترز پس از اطلاع از امکان شکايت نينجاهاي ايران، سريعا کشور را ترک کرد. وي که مدير دفتر تلويزيون رويترز در تهران و تهيه کننده اين گزارش بود، با طرح سوالي مبني بر واکنش دختران نينجا در قبال حمله احتمالي به ايران و استفاده از بخشي از پاسخ وطن پرستانه آن‌ها، اتهام آموزش ديدن براي آدم کشي را به دختران نينجا وارد کرده بود.

دختران نينجا در طرح شکايت خود خواستار اعاده حيثيت شدند و اعلام کردند تا به سرانجام رساندن اين پرونده قانوني، آن را پيگري خواهند کرد.

همچنين آقاي "اکبر فرجي"، بنيانگذار هنر رزمي نين جوتسو در ايران، که از سوی رويترز به عنوان مربي "آدم کش‌ها" لقب گرفته بود، اين اقدام خبرگزاري انگليسي رويترز را تلاشي براي بدنام کردن رزمي کاران ايراني خواند و آن را محکوم کرد.

منبع: پرس تی وی