Gerdab.IR | گرداب

دزدي صهیونسیتها از نفت و گاز کرانه باختری

تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۱

این چاه عظیم حاوی بیش از نیم میلیارد بشکه نفت و 182 میلیارد متر مکعب گاز است.

به گزارش گرداب، اخبار رسیده از سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی اخیرا یک چاه نفتی عظیم در کرانه باختری رود اردن که در حال حاضر جزء سرزمین های زیر سلطه تشکیلات خودگردان فلسطینی است را کشف کرده است.

در همین راستا روزنامه فرا منطقه "القدس العربی" چاپ لندن ضمن اعلام این خبر فاش کرد که پس از کشف این چاه نفتی عظیم، رژیم صهیونیستی دزدی خود از این چاه را به طور محرمانه و به دور از دید تشکیلات خودگردان فلسطین و با سرعت بسیار زیادی آغاز کرده است.

در همین حال "ماهر غنیم" وزیر شهرک سازی در کابینه فلسطین ضمن تأیید این خبر، گفت: «این چاه عظیم حاوی بیش از نیم میلیارد بشکه نفت و 182 میلیارد متر مکعب گاز است. این چاه در منطقه "رنتیس" در حومه شهر "رام الله" قرار دارد. این چاه "مجد5" نامیده شده و رژیم اسرائیل پس از استخراج، فروش آن را نیز آغاز کرده است.»

وی که با رادیو فلسطین گفت وگو می کرد، در ادامه افزود: «بررسی های انجام شده نشان می دهد که صهیونیست ها حدود دو سال است که کار فروش نفت حاصل از این چاه را آغاز کرده اند.»

وزیر شهرک سازی فلسطین افزود: «در پی کشف این چاه، صهیونیست ها تحقیقات و بررسی های خود برای یافتن چاه های دیگری را بیشتر کرده اند. آنان برای یافتن نفت نیز به سرزمین های فلسطین تجاوز می کنند و به رام الله و قلقیلیه که اکنون زیر سلطه تشکیلات خودگردان فلسطین است، نفوذ می کنند.»

"ماهر غنیم" در پایان گفت: «اکنون مسئولان فلسطینی در حال جمع آوری اطلاعات و مستندات مورد نیاز در این زمینه هستند تا بتوانند حق خود را از رژیم صهیونیستی پس بگیرند.»

منبع: تابناک