Gerdab.IR | گرداب

ادعای رئیس اتحادیه وکلای سعودی:

فقط تعداد بسیار کمی از شیعیان فرزند پدر خود هستند!

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۱

اظهارات بن زاحم موجب تفرقه افکنی است. بازخواست بن زاحم مسئولیت طرف‌های ذی‌ربط برای مقابله با این فتنه انگیزی و کسانی است که فکر می کنند عربستان فقط متعلق به آنها است.

به گزارش گرداب به نقل از العالم، "سلطان بن زاحم"، عالم وهابی سعودی و رئیس اتحادیه وکلا در مدینه در اظهاراتی توهین آمیز و بسیار رکیک از طریق شبکه اجتماعی "توییتر" مدعی شد: «معتقدم اگر شیعیان مورد آزمایش قرار بگیرند، فقط تعداد بسیار کمی از آنها فرزند پدران خود هستند.»

توهین بسیار رکیک این عالم سعودی با واکنش و اعتراض‌های گسترده ای در داخل عربستان و همچنین شبکه های اینترنتی مواجه شده است.

شکایت عالم شیعه عربستانی از بن زاحم
"سید حسن النمر"، عالم شیعه عربستان در واکنش به این توهین عالم سعودی از تصمیم خود برای شکایت قضائی علیه "بن زاحم" به دلیل توهین به همه شیعیان، خبر داد.

سید حسن النمر تأکید کرد: «اظهارات بن زاحم موجب تفرقه افکنی است. بازخواست بن زاحم مسئولیت طرف‌های ذی‌ربط برای مقابله با این فتنه انگیزی و کسانی است که فکر می کنند عربستان فقط متعلق به آنها است.»

اعتراض شدید سنی ها به توهین بن زاحم
در همین راستا گروه بسیاری از سنی ها با اعتراض شدید به توهین های بن زاحم، صفحه‌ای را در شبکه های اجتماعی اینترنتی ایجاد کردند.

این افراد همچنین خواستار واکنش سریع "ملک عبدالله"، شاه عربستان برای برخورد با بن زاحم به‌عنوان یکی از فتنه انگیزانی شدند که فکر می کنند با تعرض به شیعیان مشهور می شوند.

گروهی از شهروندان سنی عربستانی نیز با انتقاد از توهین به هموطنان شیعه، خواستار لغو صلاحیت بن زاحم از سوی وزارت دادگستری شدند.