Gerdab.IR | گرداب

همايش "فصل عبرت‌ها و بصيرت‌ها "

رامين: مردم مقابل خيانتكاران و منافقان قديم و جديد قد علم كردند

تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۸۹

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مردم در قيام 9 دي مقابل حوادث تلخ و خيانتكاران و منافقان قديم و جديد قد علم كردند و فصلي نو را نويد دادند كه در 22 بهمن به اوج خود رسيد.

به گزارش گرداب، محمدعلي رامين امروز در افتتاحيه همايش يك روزه فصل عبرت‌ها و بصيرت‌ها در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما اظهار داشت: اميدواريم با گذشت يك سال از حوادث تلخ پس از انتخابات 22 خرداد 88 و صدماتي كه به حيثيت بين‌المللي نظام وارد شد به همت شما اهالي رسانه‌ها فضاي جامعه بيش از گذشته نوراني و اذهان جامعه به يك فصل نويني از بصيرت‌ها و عبرت‌‌آموزي‌ها و دشمن‌شناسي برسد.

وي ادامه داد: نظام اسلامي ما ممكن است در مقاطعي به خاطر عملكرد برخي افراد ناشايست در مقاطعي دچار نوسانات و آسيب‌هايي شود اما چون اصل اين نظام الهي است اين نظام پابرجا خواهد ماند و هيچ توطئه و حيله‌اي نمي‌تواند اصل آن را تهديد كند حتي اگر تمام دشمنان جهان عليه آن بسيج شوند.

رامين يكي از نيازهاي اساسي جامعه بشري را شناخت خويش و جايگاه عظيم انسان دانست و خاطرنشان كرد: شناخت دشمنان بشريت براي اين منظور ضروري است و قرآن كريم نيز سوره آغاز و پايان خود را به موضوع دشمن‌شناسي اختصاص داده است، در سوره فاتحه از دو گروه مغضوب‌عليهم و لا الضالين به عنوان دشمنان بشريت ياد مي‌شود و در سوره ناس نيز خداوند از شياطين جن و انس سخن مي‌گويد كه به فريبكاري، شايعه‌سازي روي مي‌آورند.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به حماسه 22 خرداد 88 و حضور 40 ميليوني مردم پاي صندوق‌هاي رأي گفت: ملت ما در اين روز حماسه‌اي به عظمت بزرگي خود آفريدند و به نداي نايب برحق امام زمان (عج) لبيگ گفتند و در كمال شادابي، شعور، بصيرت، انضباط و قانونمداري در انتخابات شركت كردند و شور و هيجان شب‌هاي منتهي به انتخابات سال 88 يادآور شور و نشاط مردم در اوايل انقلاب بود.

رامين در ادامه به آغاز جريان فتنه و نقش عناصر فتنه‌گر در جريان پس از انتخابات پرداخت و يادآور شد: پس از انتخابات برخي از افراد كه نظام به آنها اعتماد كرده بود و رسانه‌هاي نظام را در اختيار آنها قرار داده بود و رأي مردم را براي آنها كسب كرد ناگهان با پايان انتخابات، نمك خورده و نمك‌دان را شكستند.

وي در تحليل فتنه پس از انتخابات تصريح كرد: ابتدا تصور مي‌شد كه شايد يك احساساتي به برخي از اين افراد غالب شده و پس از يكي دو روز فروكش خواهد كرد اما با ادامه اين جريانات شايد مي‌شد اينگونه تصور كرد كه افرادي كه دور برخي از نامزدهاي انتخابات را گرفته‌اند مقصر جريان باشند اما با بيانات مقام معظم رهبري انتظار اين بود كه اين افراد توبه و از پيشگاه مردم عذرخواهي كنند ولي ماجرا ادامه يافت و حوادث بعد از انتخابات تا قيام مردم در 9 دي 88، حوادث تلخي را در تاريخ ايران شاهد بوديم.

رامين خاطرنشان كرد: آنها مثلثي تشكيل دادند و از نظام بريدند و به كمك رسانه‌هاي بيگانه و دولت‌هاي بيگانه وارد ماجرايي شدند كه جز به خواري و ذلت در پيشگاه مردم، تاريخ و خداوند چيزي نصيب خود نكردند.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه گفت: مردم در قيام 9 دي در مقابل حوادث تلخ و خيانتكاران و منافقان قديم و جديد قد علم كردند و فصلي نو را نويد دادند كه در 22 بهمن سال 88 به اوج خود رسيد.

وي به دلايل برگزاري همايش فصل عبرت‌ها و بصيرت‌ها نيز اشاره كرد و يادآور شد: اين همايش به همت جمعي از رسانه‌هاي متعهد كه در جريان فتنه سال 88 ايستادند و با بصيرت به روشنگري پرداختند برگزار شده و برخي از تشكل هاي دانشجويي و حوزوي نيز در برگزاري اين همايش مشاركت داشتند، قرار است از 22 خرداد تا 22 بهمن سال جاري هر كدام از اين بخش‌ها به تناسب امكانات و علايق خود ميزگردها، نشست‌ها و مباحثي را درخصوص حوادث سال 88 و فتنه پس از انتخابات برگزار كنند.

رامين به محورهاي 7 گانه اين همايش نيز اشاره كرد و موضوع بررسي سلامت و عظمت انتخابات 88، نقش رسانه‌هاي بيگانه و رسانه‌هاي داخلي را از محورهاي اصلي همايش عبرت‌ها و بصيرت‌ها برشمرد و گفت: بررسي نقش خواص نيز از ديگر محورهاي اين همايش است، خواصي كه در جريان حوادث پس از انتخابات 88 خيانت كردند، سكوت كردند، خواصي كه چند وجهي و چند مفهومي سخن گفتند اين افراد بايد شناسايي شوند و نظام بايد از اين افراد پالايش شود چرا كه اين افراد در حوادث پس از انتخابات نشان دادند كه با اصل نظام و انقلاب اسلامي سنخيتي ندارند.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطرنشان كرد: بررسي نقش رهبري نظام در حوادث پس از انتخابات و پاسداري از اسلاميت نظام و جمهوريت نظام توسط مقام معظم رهبري نيز از ديگر محورهاي اين همايش خواهد بود.

 
منبع: خبرگزاری فارس