Gerdab.IR | گرداب

احداث بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی جهان از سوی رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۱

جاسوسی از کشورهای عربی اعم از دوست و یا دشمن از ماموریت‌های این مرکز است و تماس‌های مربوط به خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آسیا را رصد خواهد کرد.

به گزارش گرداب، پایگاه "Israel defense" گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی این روزها در تلاش مستمر برای ایجاد "مجتمع اطلاعات نظامی" در منطقه‌ای وسیع در نزدیکی شهر "بئرالسبع" در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

بر اساس این گزارش سخن در مورد احداث بزرگ‌ترین پایگاه تجسس و شنود و بزرگ‌ترین پایگاه جاسوسی در جهان است که ماموریت آن شنود مکالمات تلفنی و دریافت پیام‌ها و داده‌های الکترونیکی از طریق ماهواره‌ها و کابل‌های ارتباطی دریایی موجود در دریای مدیترانه است.

جمع‌آوری اطلاعات الکترونیکی و رصد تمامی تماس‌های دولتی و سازمان‌ها و شرکت‌های کشورها از دیگر ماموریت‌های این مرکز جاسوسی خواهد بود.

منابع عالی‌رتبه در تل‌آویو نیز گفته‌اند که این پایگاه جدید در منطقه‌ای واقع در بین شهر "بئرالسبع" و روستاهای "اللقیه" و "ام بطین" احداث خواهد شد و مساحت آن بیش از 5 هزار متر با ساختمان‌هایی به مساحت بیش از 600 هزار متر مربع خواهد بود.

بنابراین گزارش جاسوسی از کشورهای عربی اعم از دوست و یا دشمن از ماموریت‌های این مرکز است و تماس‌های مربوط به خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آسیا را رصد خواهد کرد.

راه‌اندازی و نظارت بر این مرکز را یگان 8200 وابسته به مرکز اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر عهده خواهد داشت.