Gerdab.IR | گرداب

نتانیاهو: مذاکرات آتی 1+5، هدیه‌ای برای ایران

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

دور جدید مذاکرات با ایران در بغداد همانند هدیه‌ای برای تهران به شمار می‌آید چون به این کشور اجازه می‌دهد زمان بیشتری به غنی‌سازی بپردازد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به شدت از گفت‌وگوهای هسته‌ای که بین ایران و شش قدرت جهانی در استانبول انجام شد، انتقاد کرد و گفت که گفت‌وگوهای اضافی که برای ماه می برنامه ریزی شده، همانند هدیه‌ای برای ایران است که به این کشور زمان بیشتری برای غنی‌سازی اورانیوم خواهد داد.

"کاترین اشتون"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه و پس از مذاکرات با ایران، گفت‌وگوها را مفید و سازنده توصیف و اعلام کرد که دور جدید مذاکرات روز 23 می [سوم خرداد] در بغداد انجام خواهد شد.

نتانیاهو در ادامه سخنان خود بدون اعتنا به تصمیماتی که در نشست گروه 1+5 با ایران اتخاذ شد، درباره دور جدید این مذاکرات در بغداد گفت که این مذاکرات به ایران زمان بیشتری برای غنی‌سازی بدون بازدارندگی می‌دهد.

وی که در دیدار با "جو لیبرمن"، سناتور آمریکایی صحبت می‌کرد، افزود: «اولین برداشت من [از نشست 1+5 با ایران] آن است که ایران یک هدیه دریافت کرد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر موضع خود را تکرار کرد که ایران باید تمامی فعالیت‌های غنی‌سازی را فورا متوقف و تمامی اورانیوم غنی‌شده را به خارج از کشور منتقل کرده و تاسیسات غنی‌سازی در قم را تعطیل کند.

وی در ادامه مدعی شد: «ما نمی‌توانیم به بزرگ‌ترین فعال تروریسم در جهان اجازه دهیم تا تسلیحات اتمی بسازد.»

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه به شمار می‌آید و این رژیم در زرادخانه‌های خود بیش از 200 کلاهک هسته‌ای دارد.

در حالی که ایران پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی را امضا کرده، تل‌آویو از امضای این پیمان همچنان امتناع می‌ورزد.

منبع: فارس