Gerdab.IR | گرداب

هاآرتص؛

دیدار رئیس موساد از عربستان سعودی برای هماهنگی علیه ایران

تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۱

موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از اطلاعات را در اختیار رژیم آل‌سعود قرار داده است که حاوی توصیه‌هایی در خصوص ایران است.

به گزارش گرداب، دیگر بر کسی پوشیده نیست که پادشاهی عربستان سعودی به نیروهای ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و بریتانیا پیوسته که هدف آنان تنها بی‌ثبات کردن ایران است. مقامات سعودی مخالفت آشکار خود را با دست‌یابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای ابراز داشته‌اند و همچنین اعلام کرده‌اند که کاهش نفت ناشی از تحریم‌های ایران را در بازارهای جهانی جبران می‌کنند.

بنابراین گزارش، هرچند عربستان سعودی در بین کشورهای مسلمانی است که رژیم صهیونیستی را به‌رسمیت نمی‌شناسد اما سکوت سعودی‌ها در برابر بسیاری از اقدامات، نشانگر حمایت آنان از محور واشنگتن – تل‌آویو است.

بر اساس گزارش مزبور، ایمیل‌های افشا شده "موسسه استراتفور" از سوی ویکی‌لیکس نشان می‌دهند که موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از اطلاعات را در اختیار رژیم آل‌سعود قرار داده است که حاوی توصیه‌هایی در خصوص ایران است. بسیاری از مقامات موساد در حال فروش تجهیزات و اطلاعات به عربستان سعودی بوده و به رژیم آل‌سعود مشاوره ارائه می‌کنند.

همچنین گزارش‌هایی در دست است مبنی بر اینکه رئیس موساد اخیرا از عربستان سعودی بازدید کرده و با مقامات این کشور در خصوص طرح‌های حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران سخن گفته است. آن‌گونه که هاآرتص نوشته است، این دیدار از سوی رئیس موساد انجام شده و طی آن در خصوص برنامه هسته‌ای ایران صحبت شده است. این گزارش پس از آن منتشر شد که گزارش‌های دیگری نیز در خصوص همکاری‌های مختلف اطلاعاتی بین ریاض و تل‌آویو به‌دست آمده است. هماهنگی نظامی در خصوص حمله به ایران از جمله حوزه‌های همکاری موساد با رژیم آل‌سعود است.

علاوه بر این، روزنامه "تایمز" لندن فاش ساخته که در جریان مانور هوایی عربستان سعودی در سال 2010، نیروهای سعودی برای چند ساعت این مانور را قطع کردند تا نحوه همکاری با جنگنده‌های صهیونیست را که از فضای این کشور عازم حمله به ایران می‌شوند را تمرین کنند.

سعودی‌ها همچنین در تلاش‌اند آمریکا و اروپا را قانع کنند که برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید امنیتی برای آنان است و باید متوقف شود. به همین خاطر است که مقامات آمریکایی و اروپایی مدام در گفتگو با سعودی‌ها از خطرات ایران هسته‌ای سخن می‌گویند.

منبع: شفاف‌سازی اطلاعات