Gerdab.IR | گرداب

ادعای جدید درباره قاچاق اسلحه با نام سپاه قدس!

تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

کمیته تحریم های سازمان ملل متحد طبق روال گذشته مدعی شده است افراد معرفی شده وابسته به نیروهای سپاه قدس هستند در حالی که بی اساس بودن این ادعا محرز است.

به گزارش گرداب به نقل از صراط، سازمان ملل متحد در سناریویی جدید و پس از مذاکرات موفقیت‌آمیز استانبول، اقدام به تحریم های جدید علیه برخی افراد و شرکت ها کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل روز جمعه در جوسازی جدید، دو فرد به نام‌های "حسین (عظیم) آقا جانی" و "علی اکبر طباطبایی" را به بهانه قاچاق اسلحه به نیجریه و همچنین شرکت کشتیرانی "بهینه" را به لیست سیاه تحریم هایش اضافه کرد.

کمیته تحریم های سازمان ملل متحد در تبعیت از سناریویی قبلی آمریکا، طبق روال گذشته مدعی شده این افراد وابسته به نیروهای سپاه قدس هستند در حالی که بی‌اساس بودن این ادعا محرز است.

این اقدام سازمان ملل از طرف "سوزان رایس"، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مورد استقبال قرار گرفت تا آنجا که به صدور بیانیه در این رابطه پرداخت و این اقدام سازمان ملل را گامی مضاعف در جهت اجرای تحریم ها علیه ایران دانست.

در بیانیه کمیته تحریم سازمان ملل متحد تصریح شده است: تحریم ها علیه این افراد و شرکت ایرانی شامل ممنوعیت صدور ویزا، سفر و مسدود کردن دارایی خواهد بود.

چندی پیش وزیر دادگستری آمریکا در اظهاراتی مضحک مدعی شده بود که یک ایرانی را دستگیر کرده‌ که به دست داشتن ایران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعتراف کرده است!