Gerdab.IR | گرداب

کشف جسد معترض بحرینی در اطراف پیست فرمول یک

تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

صلاح در تظاهرات روز جمعه شرکت داشت و سپس از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد. هیچ خبری از وی نداشتیم تا اینکه جسد وی را شنبه صبح پیدا کردند.

به گزارش گرداب و به نقل از  خبرگزاری فرانسه، جسد اولین کشته در اعتراض به برگزاری مسابقات جایزه بزرگ "فرمول یک" در حالی در اطراف پیست "سخیر"، مکان برگزاری رقابت‌های فرمول یک پیدا شد که پادشاه این کشور خود را متعهد به انجام اصلاحات می‌خواند.

"الوفاق"، بزرگترین تجمع شیعیان مخالف اعلام کرد: جسد "صلاح عباس حبیب"، 36 ساله در دهکده "شخورا" پیدا شد؛ جایی که نیروهای امنیتی به تجمع مسالمت‌آمیز معترضان یورش بردند و وحشیانه با سلاح‌های خود به ضرب و شتم برخی از آنان پرداختند.

الوفاق بدون بیان چگونگی کشته شدن صلاح عباس ادامه داد: نیروهای امنیتی وی را یک روز قبل از مرحله نهایی رقابت‌های فرمول یک در بحرین کشتند.

در بیانیه‌‌ای که یک روز پس از پیدا شدن جسد حبیب در دهکده شیعه‌نشین صادر شد، پادشاه بحرین اعلام کرد که درها برای انجام مذاکرات باز است!

"سلطان حمد"، پادشاه بحرین در اظهاراتی متناقض در این باره گفت: «من می‌خواهم تعهدات خود برای اصلاح و آشتی ملی را در کشور روشن کنم. درها همیشه برای تمام مردمی که خواهان مذاکره با ما هستند، باز است و دولت هرگونه خشونت علیه معترضان را محکوم می‌کند.»

یکی از بستگان صلاح در گفت‌و‌گویی گفت: «صلاح در تظاهرات روز جمعه شرکت داشت و سپس از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شد. هیچ خبری از وی نداشتیم تا اینکه جسد وی را شنبه صبح پیدا کردند.»

شاهدان نیز اظهار داشتند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مرم هنگام کشف جسد حبیب از گازهای اشک‌آور و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

تظاهرات برنامه‌ریزی شده مردمی به سمت مکان برگزاری رقابت‌های فرمول یک به دلیل استقرار نیروهای امنیتی برگزار نشد.

منبع: فارس