Gerdab.IR | گرداب

تغییر رئیس سرویس اطلاعات نظامی آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

"باراک اوباما" تصمیم خود را در این باره نهایی کرده است و فلین برای تصدی پست ریاست DIA که همتای نظامی سازمان سیا است، باید تاییدیه سنا را هم داشته باشد.

به گزارش گرداب به نقل از ایران هسته ای، طراح عملیات قتل "اسامه بن لادن" به عنوان رئیس سرویس اطلاعات دفاعی آمریکا منصوب می شود.

منابع غربی روز شنبه اخباری منتشر کردند که از معرفی ژنرال "مایکل فلین" (Michael Flynn) به جای ژنرال "رونالد برگس"، رئیس فعلی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) حکایت می کرد.

بر اساس این گزارش ها "باراک اوباما" تصمیم خود را در این باره نهایی کرده است و فلین برای تصدی پست ریاست DIA که همتای نظامی سازمان سیا است، باید تاییدیه سنا را هم داشته باشد.

پیش بینی می شود که فلین بتواند به آسانی اعتماد سنا را جلب کند.

ژنرال مایکل فلین درسال 2010 افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا در افغانستان و عراق بود و از عملکرد سرویس های اطلاعاتی آمریکا در افغانستان شدیدا انتقاد کرد. ژنرال فلین مدعی بود می تواند با تغییر در سرویس اطلاعاتی روند جنگ در افغانستان را بهبود بخشد.

فلین از طرفداران استفاده از نیروهای ویژه در جنگ است. وی با انتشار گزارشی تحت عنوان "سرویس اطلاعاتی را بسازید" (Fixing Intel) سر و صدای زیادی در محافل اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به‌وجود آورد.

فلین در این مقاله گفته است که بخش اطلاعات نظامی آمریکا نتوانسته تصویری روشن از وضعیت افغانستان را به تصمیم گیرندگان اصلی در آمریکا ارائه دهد.

گفته می شود که ژنرال فلین در سمت فرماندهی مشترک عملیات نیروهای ویژه و طرح عملیاتی برای کشتن اسامه بن لادن نقش قابل توجهی داشته است.

منابع غربی عقیده دارند، از آنجایی که ژنرال فلین به اجرای تغییرات بنیادی در ساختار و عملکرد نیروهای ویژه اعتقاد دارد، وی با ریاست بر آژانس اطلاعاتی پنتاگون، احتمالا دست به یک تغییرات و خانه تکانی گسترده در این سازمان خواهد زد.