Gerdab.IR | گرداب

یک زن، رئیس جدید آژانس ماهواره‌های جاسوسی آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

"سپ" سومین زنی خواهد بود که از سوی دولت "باراک اوباما" به عنوان رئیس آژانس ماهواره‌های جاسوسی آمریکا، عالی رتبه ترین سازمان اطلاعات و جاسوسی کشور، تعیین می شود.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن تایمز"، "بتی جی سپ" معاون اصلی دفتر شناسایی ملی وزارت دفاع آمریکا از سوی دولت آمریکا به عنوان رئیس جدید آژانس ماهواره‌های جاسوسی آمریکا منصوب شد.

"لئون پانه‌تا"، وزیر دفاع آمریکا نیز روز گذشته با انتصاب "سپ" به عنوان رئیس جدید دفتر شناسایی ملی که یکی از پنج آژانس بزرگ اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا است و مسئولیت ساخت و پرتاب ماهواره های جاسوسی را بر عهده دارد، موافقت کرد.

"سپ" سومین زنی خواهد بود که از سوی دولت "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا به عنوان رئیس آژانس ماهواره‌های جاسوسی آمریکا، عالی رتبه ترین سازمان اطلاعات و جاسوسی کشور، تعیین می شود.

بر اساس این گزارش، "جیمز کلاپر"، رئیس آژانس اطلاعات ملی آمریکا نیز که انتصاب سپ را امضا کرده است وی را رئیسی هوشمند، بسیار حرفه ای و خونسرد توصیف کرد که تعهدپذیری اش او را از بقیه جدا کرده است.

"سپ" به عنوان افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر معاون اصلی مدیر اداره شناسایی ملی آمریکا محسوب می شود و از سال 1997 میلادی تاکنون در این سمت فعالیت داشته است؛ او از سال 2005 میلادی تاکنون در بخش مدیریت ارشد و سایر پست های وزارت دفاع آمریکا مشغول به خدمت بوده است.

قابل ذکر است که وی در ماه ژوئن سال جاری مسئولیت ریاست بر آژانس ماهواره های جاسوسی آمریکا را از "بروس کارلسون"، ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا تحویل خواهد گرفت و سومین زنی خواهد بود که ریاست یکی از 17 آژانس اطلاعاتی آمریکا را عهده دار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران