Gerdab.IR | گرداب

حملات سایبری 114 میلیارد خسارت داشت

تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

متخصصان میزان خسارات حملات سایبری را در جهان در سال 2011، صد و چهارده میلیارد دلار ارزیابی کردند.

به گزارش گرداب، روزنامه "لوفیگارو" نوشت: شرکت "سیمانتک" سازنده نرم افزارهای آنتی ویروس میزان خسارات حملات سایبری را در جهان در سال 2011، صد و چهارده میلیارد دلار ارزیابی کرد.

هر چند ارزیابی دقیق خسارات حملات سایبری دشوار به نظر می رسد اما تعداد و ماهیت این نوع حملات افزایش یافته است.

حملات سایبری حاصل عملکرد دولتها، سازمان های جنایی، راهزنان اینترنتی (هکرها) و فعالان سیاسی همچون "ناراضیان سایبری" است که به کاربران برخی کشورها کمک می کنند نظارت های دولتی را دور بزنند. به عنوان مثال کاربران چینی از حمایت اعضای گروه "انانیمس" برای خنثی کردن سانسور برخوردارند.

"برنار اورگانلیان" مسئول فنی "مایکروسافت" فرانسه می گوید: «با تدابیر ساده می توان از بروز بسیاری از این حملات پیشگیری کرد.»

او می افزاید: «قدرتمند کردن گذرواژه و به روز کردن مرتب نرم افزارها می تواند مانع حملات سایبری شود.»

هکرها با کمک برنامه های ساده گذرواژه های بسیار رایج را امتحان می کنند. اگر رمز عبور متشکل از حرف، علامت و عدد باشد رمزگشایی آن بسیار پیچیده و حتی غیرممکن می شود.

وزارت اقتصاد و دارائی فرانسه نیز سال گذشته به علت حفاظت های ضعیف مورد حمله رایانه ای قرار گرفت و بخشی از اطلاعات آن به سرقت رفت.

بسیاری از طراحان نرم افزار برنامه های حفاظتی چون چک پوینت سافت ور، سیمانتک، مایکروسافت، مک آفی و نیز برنامه روسی کسپراسکی ، ترندمیکرو ژاپن و آواست چک را پیشنهاد می کنند.

اما اسمارت فون ها و شبکه های اجتماعی خطرات جدیدی به شمار می روند. به این ترتیب سرمایه گذاری ها برای امنیت اطلاع رسانی افزایش می یابد.

بنا بر اعلام دفتر مطالعات پی دبلیو سی، در سال 2001، شصت میلیارد دلار در امور امنیت فضای مجازی سرمایه گذاری شد و بازارهای نرم افزارهای امنیتی هفت و نیم درصد رشد کرد.

منبع: واحد مرکزی خبر