Gerdab.IR | گرداب

رئیس پیشین شین‌ بت: نتانیاهو و باراک لیاقت اداره اسرائیل را ندارند

تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

مشکل من اين است هيچ اعتمادي به رهبري فعلي ندارم که بتوانند در صورت وقوع جنگي به ابعاد و مقياس جنگ با ايران يا جنگ منطقه‌اي، اوضاع را مدیریت کنند.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه هاآرتص، "يووال ديسکين"، رئيس پيشين امنيت داخلي رژيم صهیونیستی در اجتماع ساکنان شهر کفار سابا سرزمين‌هاي اشغالي گفت اين دو ("بنيامين نتانياهو"، نخست وزير و "ايهود باراک"، وزير دفاع اين رژيم) لياقت رهبري رژیم صهیونیستی را ندارند زيرا بر اساس احساسات ناجيانه تصميم‌گيري مي‌کنند.

وي گفت: «مشکل من اين است هيچ اعتمادي به رهبري فعلي ندارم که بتوانند در صورت وقوع جنگي به ابعاد و مقياس جنگ با ايران يا جنگ منطقه‌اي، اوضاع را مدیریت کنند.»

رئيس پيشين شين‌بت همچنين تصريح کرد: «من به رهبري که بر اساس باورهاي مذهبي متکي است، اعتمادي ندارم.»

ديسکين گفت: «باور کنيد، من آنها را از نزديک مي‌شناسم. آنها افرادي نيستند که من شخصا بتوانم در هنگام جنگ و براي پايان دادن به آن به اين دو فرد اعتماد کنم. اين دو افرادي نيستند که من بخواهم آنها در اين شرايط سکان را در دست گيرند.»

وي همچنين سياست نتانياهو و باراک را در قبال برنامه انرژي هسته‌اي ايران محکوم کرد و گفت آنها به مردم سراب نشان مي‌دهند.

رئيس پيشين شين‌بت گفت: «آنها درباره موضوع ايران مردم را گمراه مي‌کنند. آنها به مردم مي‌گويند اگر اسرائيل حمله کند، ايران به بمب هسته‌اي دست نخواهد يافت؛ اين ادعا گمراه‌کننده است. در واقع، بسياري از کارشناسان مي‌گويند حمله اسرائيل موجب تسريع رقابت هسته‌اي ايران مي‌شود.»

آمريکا، شماري از کشورهاي غربي و رژيم صهیونیستی، ايران را به انحراف از برنامه انرژي هسته‌اي خود متهم کرده‌ و واشنگتن و تل‌آويو ايران را با گزينه نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي اين کشور تهديد مي‌کنند.

این درحالی است که ايران همواره تاکيد مي‌کند به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فناوري صلح‌آميز انرژي هسته‌اي برخوردار است.

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاکنون از تاسيسات هسته‌اي ايران بازديدهاي زيادي انجام داده، اما هرگز مدرکي که گوياي انحراف در برنامه ‌هسته‌اي ايران باشد، نيافته است.

منبع: پرس تی وی