یك كارشناس فناوری اطلاعات:

فرهنگ‌سازی؛ عامل افزایش سهم ایران از اقتصاد اینترنتی

تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

فرهنگ سازی، افزایش امنیت فضای سایبر و تشویق هر چه بیشتر افراد برای استفاده از خدمات فضای اینترنت، عوامل افزایش سهم ایران از اقتصاد اینترنتی است.

به گزارش گرداب، "آرش فاضلی" كارشناس فناوری اطلاعات گفت: «به دلیل برخی از تخلفات صورت گرفته در فضای اینترنت بسیاری از افراد دید خوبی نسبت به این فضا ندارند و ترجیح می‌دهند كارهای روزمره خود را به طور حضوری انجام دهند.»

فاضلی گفت: «فرهنگ سازی، افزایش امنیت فضای سایبر و تشویق هر چه بیشتر افراد برای استفاده از خدمات فضای اینترنت، عوامل افزایش سهم ایران از اقتصاد اینترنتی است.»

این كارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد نماد اعتماد الكترونیك از سوی وزارت بازرگانی اظهار داشت: «فروشگاه های معتبر اینترنتی شناخته شده و افراد با اعتماد بیشتری اقدام به اینگونه خرید می كنند.»

وی با تاكید بر لزوم ایجاد زیرساخت های امنیتی فضای مجازی اظهار داشت: «این امر موجب افزایش امنیت در تراكنش ها و كاهش هزینه و زمان می شود.»

فاضلی خاطرنشان كرد: «در حال حاضر در ایران عرصه تجارت الكترونیك بر روی دستگاه های الكترونیكی است و بیشتر محصولاتی كه در فضای مجازی خرید و فروش می شود محور است و این در حالی است كه نیاز به تنوع بیشتر در این فضا داریم تا مردم نیازهای روزمره خود را از اینترنت تهیه كنند.»

فاضلی خاطرنشان كرد: «با وجود اقبال عمومی در سال های گذشته برای انجام فعالیت های فروش در فضای مجازی هنوز یك سیستم منسجم فروش در فضای سایبر در كشور وجود ندارد.»

وی افزود: «در سال های گذشته نگاه خوبی به فناوری اطلاعات و همچنین نرم افزارها و برنامه های كاربردی تحت وب وجود داشت، اما در حال حاضر نگاه وزارت ارتباطات بیشتر به مقوله های ارتباطی ماهواره ها و تجهیزات ارتباطی و سخت افزاری بوده است كه لزوم توجه هرچه بیشتر به حوزه فناوری اطلاعات در كشور احساس می شود.»

منبع: ایرنا