Gerdab.IR | گرداب

هدیه رژیم صهیونیستی، 4میلیون بمب خوشه‌ای در جنگ 33روزه

تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

رژيم صهيونيستي در سه روز پاياني جنگ 33 روزه عليه لبنان نزديك به چهار ميليون بمب خوشه‌اي به جنوب لبنان ريخت، كه باعث كشته و زخمي شدن 409 تن شد.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه مصري اليوم السابع، وزارت امور خارجه لبنان با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد، رژيم صهيونيستي در سه روز پاياني جنگ 33 روزه كه در سال 2006 روي داد از نزديك به چهار ميليون بمب خوشه‌اي در جنوب لبنان استفاده كرد كه اين ميزان بمب مساحتي بالغ بر 55.3 ميليون متر مربع را هدف قرار داد كه بسياري از آن‌ها عمل نكرده و هنوز خطرناك هستند.

بنا بر اين بيانيه، ريختن چهار ميليون بمب خوشه‌اي به جنوب لبنان به كشته شدن 51 تن و زخمي شدن 358 تن انجاميد كه بيشتر قربانيان را زنان و كودكان تشكيل مي‌دهند.

وزارت امور خارجه لبنان همچنين اعلام كرد: دولت لبنان تاكنون توانسته‌ است 37.5 ميليون مترمربع از مناطق آلوده جنوب را پاكسازي كند، اما هنوز 17.8 ميليون مترمربع از اين زمين‌ها آلوده است.

وزارت امور خارجه لبنان با تاكيد بر اينكه آمار ميزان استفاده رژيم صهيونيستي از بمب‌هاي خوشه‌اي از سوي سازمان ملل گرفته شده است، منع هر نوع استفاده از اين نوع بمب را خواستار شد.

اين بيانيه كه به مناسبت اولين سال اجرائي شدن ممنوعيت استفاده از بمب خوشه‌اي صادر شده است از كشورهاي داراي بمب خوشه‌اي مي‌خواهد تا ذخاير بمب‌هاي خود را نابود كنند.

معاهده منع استفاده از بمب‌هاي خوشه‌اي در سال 2008 امضا شد و در اوت 2010 اجرائي شد.

منبع: ایسنا