Gerdab.IR | گرداب

ازغدی:

مانند آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه نداریم

تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

شاید بین علمای حوزه مثل ایشان نداشته باشیم یا انگشت شمار باشند كسانی كه سعی كنند بین اندیشه های شرق و غرب جهان اسلام پل بزنند و بذر بیداری اسلامی را در ذهن جوانان ایران بپاشند.

به گزارش گرداب، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش بیداری اسلامی از منظر امام خمینیرحمت‌الله‌علیه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: «دوران حاضر دورانی است كه از لحاظ نظری می توان به سراسر جهان سرازیر شد، اما متاسفانه دانشگاه و حوزه هنوز خود را برای پذیرش مسئولیت جهانی آماده نكرده و وقت خود را با بحث‌های پیش پا افتاده می گذرانند. اگر آمادگی وجود داشت، باید صدها متفكر به سوی ملت های بیدار شده در رفت و آمد بود یا از راه رسانه ها تاثیرگذاری می كرد.»

حسن رحیم‌پور ازغدی در ابتدای سخنانش در همایش بیداری اسلامی در اندیشه امام و رهبری، به دو وجهه حقیقی و حقوقی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره كرد و گفت: «شخصیت حقیقی ایشان به عنوان عالم، احیاگر دین و روشنفكر دینی تحت تاثیر شخصیت حقوقی ایشان قرار گرفته است. از این رو گفت و گوی علمی از كار عظیمی كه مقام معظم رهبری از نظر علمی و نظری قبل و بعد از انقلاب انجام داده اند، انجام نمی شود؛ كسی كه به عنوان یك انقلابی و انقلاب شناس از زندان و تبعید تا مدیریت یك حكومت اسلامی را از سر گذرانده است.»

وی افزود: «شاید بین علمای حوزه مثل ایشان نداشته باشیم یا انگشت شمار باشند كسانی كه سعی كنند بین اندیشه های شرق و غرب جهان اسلام پل بزنند و بذر بیداری اسلامی را در ذهن جوانان ایران بپاشند.»

رحیم پور ازغدی تصریح كرد: «ایشان طی یكی دو سال اخیر، تجربه های دسته بندی شده ای را به جهان عرب ارائه كردند كه اگر به درستی منتقل شود، در سرنوشت انقلاب های آنان تاثیر گذار خواهد بود.»

وی با اشاره به اینكه امروز اراده خدا در بیداری ملت ها رقم خورده است خاطرنشان كرد: «اكنون در عصر ملت ها و اسلام هستیم و این عصر فرا رسیده است. امام راحل نیز همیشه می گفت كه این قرن، قرن اسلام و غلبه مستضعفان بر مستكبرین است.»

وی ادامه داد: «در 150 سال گذشته همیشه الهام ها از غرب به شرق در حركت بوده است، اما اكنون حجاب از شرق به غرب می رود و یا الگوپذیری از میدان التحریر از خاورمیانه به غرب رفته است. این امر نشان می دهد كه سیر تاریخی غرب به شرق تغییر یافته و تبدیل به شرق به غرب شده است و این یعنی شروع یك تاریخ جدید.»

منبع: مشرق