Gerdab.IR | گرداب

جاسوسي از موبايل‌هاي شهروندان آمريكايي

تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

جاسوسان عمدتاً از كشورهاي روسيه و چين هستند که شبكه‌هاي كامپيوتري را هدف قرار داده و به طور فزاينده‌اي تمايل دارند تا از طريق تلفن‌هاي همراه وارد اين شبكه‌ها شوند.

به گزارش گرداب، تلفن‌هاي همراه مدرن يا همان تلفن‌هاي هوشمند، كامپيوترهاي قدرتمند و داراي شبكه‌اي هستند كه فاقد ديواره‌هاي آتش و آنتي ويروس‌هاي متداولي هستند كه روي كامپيوترها نصب مي‌شوند. محافظت‌هايي هم كه روي اين تلفن‌هاي هوشمند اعمال مي‌شود معمولاً بسيار ضعيف بوده و عملكرد رضايت بخشي ندارند.

سيستم‌هاي سايبري آمريكا هدف حملات هكرهاي زيادي قرار مي‌گيرند زيرا چيزي كه اين سيستم‌ها از آن نگهداري مي‌كنند بسيار ارزشمند است. هر چيزي، از طراحي جنگنده هاي بدون سرنشين تا ليست سرمايه گذاري يك كارآفرين موفق در اختيار جاسوسان سايبري و به تبع آن در اختيار دولت‌هاي حامي اين هكرها قرار خواهد گرفت. به دلايل سياسي، آمريكا اقدامات بسيار كمي را براي مقابله با چنين جاسوسي و متهمان آن انجام داده است.
 
اگرچه خبرهايي مبني بر برخورد خشن‌تر با اين افراد وجود داشت اما تاكنون شواهد بسيار كمي وجود دارد تا با كشورهايي كه چنين افرادي را تمرين داده و به آمريكا مي‌فرستند برخوردي شده باشد و اين بي‌توجهي باعث منتفع شدن مهاجمان سايبري مي‌شود. اما واقعاً اين مزاحمان سايبري چه كساني هستند و از كجا آمده‌اند؟ نمونه‌هاي قديمي به ما كمك مي‌كند تا دريابيم اين افراد در خدمت چه كساني بوده و نحوه كارشان چگونه است؟ روس‌ها از زمان دهه ۱۹۶۰، يك عمليات آشكار تكنولوژيك جاسوسي به راه انداختند. اداره T كه از سازمان سابق ۱۰ نشئت گرفته بود در سال ۱۹۶۳ ايجاد شد تا دستيابي به اطلاعات نظامي، استراتژيك و فناوري غرب را در اختيار روس‌ها قرار دهد. در سال ۱۹۷۲، اين اداره به چهار دفتر مركزي بزرگ با صدها كارمند تبديل شد.

همچنين تعداد زيادي متخصص در سفارتخانه‌هاي روسيه در سراسر جهان مستقر شدند. فعاليت‌هاي اين اداره با امور سازمان جاسوسي روسيه (KGB) و نيز كميته علمي فني روسيه (GNTK) هماهنگ بودند. هدف اين اداره، كسب اطلاعات تكنولوژيك براي حمايت از زيرساخت‌هاي روسيه بود. جاسوسان سايبري امروز، چه روسي و چه چيني بايد نظير افراد خبره آن اداره مثل وتروف تعليم يابند. به اين معنا كه اين افراد بايد پس زمينه علمي قوي داشته باشند و از توانايي خواندن و نوشتن و درك زبان انگليسي خوبي برخوردار باشند، چراكه جاسوسي با تلفن‌هاي همراه نيازمند داشتن دانش زبان انگليسي خوبي است.
 
اين افراد بايد بسيار حرفه‌اي بوده و حقوق و مزاياي بسيار بالاي دولتي داشته باشند و بايد به طور مداوم از لحاظ دانش و بالا بودن ميزان اطلاعات به روز مورد ارزيابي قرار گيرند. همه دانشجويان چيني جاسوس نمي‌شوند اما در چين مزاياي بسيار زيادي براي جاسوسي و يادگيري زبان آمريكايي و سابقه علمي اين كشور وجود دارد. هيچ‌كس نمي‌داند چند نفر جاسوس سايبري در چين وجود دارد اما تخمين‌ها نشان مي‌دهند كه ده‌ها هزار نفر به اين كار مشغول باشند.

منبع: جوان آنلاین