Gerdab.IR | گرداب

انقلاب خستگي نمي‌شناسد

تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

ايستادگي نظام در برابر فشار‌هاي دشمن نشان داد كه همان ميداني را كه دشمن در تلاش بود به تنگنايي براي ايران تبديل كند با اندكي تدبر و دور‌انديشي مي‌توان به صحنه سر‌در‌گمي دشمن تبديل كرد.

گرداب- سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار ايثار‌گران دوران دفاع مقدس در زمينه تأثير ايستادگي و مقاومت مردم ايران در شكست راهبرد‌هاي دشمنان را شايد بتوان مصداق روشني از تحولات ماه‌هاي اخير در عرصه تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامي دانست كه يكي از نشانه‌هاي آن اختلاف نظر در ميان كاخ سفيد و كنگره از يك سو يا در ميان متحدين قبلي جمع شده در گروه ۱+۵ است كه اين روز‌ها نشانه‌هاي آن آشكار‌تر شده است.

در يك بر‌آورد كلي از صحنه جنگ نرم، اگر چه هدف راهبردي نظام سلطه از مراحل مختلف اين تقابل تأثير‌گذاري بر افكار و اراده مردم در پيگيري اصول و آرمان‌هاي انقلاب است، اما اين هدف راهبردي مسير‌هاي ميانبري نيز دارد كه تحقق آن شايد دشمنان را آسان‌تر به اهداف مورد نظر خود برساند.

اين موقعيت را شايد در تحليل دقيق‌تر، استراتژي تركيبي دشمنان در سال گذشته عليه نظام اسلامي بتوان آسان‌تر مشاهده كرد. مطابق با آنچه كه در اظهارات صريح سران كاخ سفيد در تشديد تقابل عليه ايران اسلامي بيان مي‌شد، هدف اصلي از تشديد‌ تحريم‌هاي اقتصادي، ايجاد نارضايتي اجتماعي و به تبع آن تأثير‌گذاري بر اراده مسئولان براي ايستادگي در برابر فشار‌ها و تهديد‌هاست.

از منظر برنامه‌ريزان جنگ نرم، اين مسير ميانه قادر خواهد بود تا با هزينه كمتر آنها را در پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي خود در تسليم نظام اسلامي در عرصه‌هايي نظير مباحث هسته‌اي يا عدم تقويت و حمايت از بيداري اسلامي در منطقه به نتيجه برساند.

اين وضعيت كه شايد زماني كه برخي از مسئولان در كشور از قرار گرفتن در موقعيت "شعب ابي‌طالب" سخن گفته بودند، مصداق علني يافته، اما به رغم آن تصورات و برخي وادادگي‌ها، ايستادگي نظام در برابر فشار‌هاي دشمن نشان داد كه همان ميداني را كه دشمن در تلاش بود به تنگنايي براي ايران تبديل كند با اندكي تدبر و دور‌انديشي مي‌توان به صحنه سر‌در‌گمي دشمن تبديل كرد و البته بديهي است همانگونه كه رهبر معظم انقلاب در ديدار با ايثار‌گران دوران دفاع مقدس بر آن تأكيد كردند، لازمه آن ايستادگي و حركت درست جامعه است و اينكه ما بدانيم كه اين حركت ملت ايران با خستگي و بي‌حوصلگي برخي افراد دچار تزلزل و انحراف نمي‌شود.

اما آنچه را كه شايد بتوان ريشه اصلي اين خستگي‌ها كه قرابتي با ارز‌ش‌هاي انقلاب ندارد، دانست كه تذكر رهبر معظم انقلاب به جمع ايثار‌گران را به دنبال داشت، متأثر از اشتباه در باور جايگاه اجتماعي يا شكست در برخي سياست‌ها و راهبرد‌هاي اجرايي يا حتي در‌گير شدن بيش از حد در برخي از حاشيه‌هاست كه مي‌تواند متأثر از كانال‌هاي ارتباطي نامناسب باشد، كه البته بايد آن را از مسير اصلي حركت انقلاب متمايز دانست.

گذشته نشان داده است كه حركت انقلاب اسلامي ادامه خواهد داشت و تنها كساني كه در جريان عمومي ملت بار مسئوليت را بر زمين نهادند، خود از قافله انقلاب جا ماندند. تجربه نشان داده است كه انقلاب اسلامي در مسير روشن اما دشوار خود خستگي نمي‌شناسد.

عباس حاجي‌نجاري/ منبع: جوان آنلاین