Gerdab.IR | گرداب

سفیر آمریکا حاکم نظامی یمن است + سند

تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۱

سفارت آمريکا در یمن به وزیر داخلی و دفاعی این کشور توصیه می‌کند که به دستور سفیر آمریکا در یمن کمیته‌‌ای تشکیل داده و افراد هرچه سریع‌تر به پست‌های خود در ارتش بازگردند.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، به نظر می‌‌رسد انقلاب یمن به رغم تقدیم هزاران شهید، در معرض تهدید جدی مصادره شدن قرار دارد و در این راه "علی عبدالله صالح"، دیکتاتور یمن کمک بسیاری به اجرای این توطئه به آمریکایی‌‌ها کرده است.

به‌تازگي اسنادی رسمی در یمن کشف شده است که نشان می‌‌دهد "جرالد ورشتاین"، سفیر آمریکا در یمن نقش حاکم نظامی این کشور را عملا ایفا می‌‌کند همان‌گونه که پیش از این در مورد "پل برمر" در عراق شاهد بودیم.

این اسناد نشان می‌‌دهد که سفیر آمریکا در یمن دستورهاي مستقیم و دستورات نظامی مرتبط با اوضاع و احوال داخلی یمن را صادر و وزرای دولت یمن مو به مو آن را به اجرا می‌گذارند، گویی دستوراتی است که از سوی رئیس‌جمهوری این کشور صادر شده‌‌اند.

سندی که شماره (12-043-OMC) و تاریخ يکم فوریه 2012 ميلادي را برخود دارد، نشان می‌دهد که "ویلیام مونی"‌، نماینده ارشد وزارت دفاع آمریکا و وابسته نظامی سفارت آمريکا در صنعا به سرلشکر "محمد ناصر احمد علی"، وزیر دفاع یمن و سرلشکر "عبدالقادر قحطان"، وزیر داخلی دستور می‌‌دهد که تمام کسانی‌ که تا پیش از آغاز بحران [انقلاب] ژانویه یمن در خدمت ارتش این کشور بوده و در طول این بحران از ارتش جدا شده‌‌اند به یگان‌ها و پست‌‌های سابق خود بدون تحمیل مجازات و باز پرداخت تمام استحقاقات مالی و حقوقی‌شان بازگردند.

در این ارتباط وابسته نظامی سفارت آمريکا در یمن به وزیر داخلی و دفاع یمن توصیه می‌کند که به دستور سفیر آمریکا در یمن کمیته‌‌ای تشکیل داده و این افراد هرچه سریع‌تر به پست‌های خود در ارتش بازگردند.



همچنین این سند اولویت‌ های کاری سفارت آمریکا در یمن را برملا می‌کند، به‌گونه‌ای که بررسی و مناقشه اوضاع داخلی یمن به همراه شورشیان و آشوب‌طلبان یمنی و دستیابی به توافق با آنها پیش از دولت و مسئولان یمن از جمله این اولویت‌‌هاست.

این موضوع اثبات‌کننده دخالت بی‌حد و حصر آمریکا در امور داخلی یمن است و نشان می‌ دهد که باید در انتظار تشدید خشونت‌ها در یمن به‌ویژه از سوي نیروهای اسلام‌گرا و لیبرال یمنی علیه منافع آمریکا در این کشور باشیم، زيرا این نیروها هرگونه دخالت خارجی چه آمریکایی و چه غیر آمریکایی در یمن را به‌شدت رد مي‌کنند و با آن مخالف هستند.