Gerdab.IR | گرداب

متن پیام امام خامنه‌ای به مجلس نهم؛

تنها به مسئوليت الهي و اداي وظيفه سنگين نمايندگي بيانديشيد

تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۱

اصلي‌ترين توصيه اين جانب به نمايندگان محترم آن است كه در جايگاه خطيري كه با رأي مردم به دست آورده اند، تنها به مسئوليت الهي و اداي وظيفه سنگين نمايندگي بينديشند و انگيزه ها و حب و بغض هاي شخصي را دخالت ندهند.

به گزارش گرداب، حجت‌الاسلام و المسلمین "محمدی گلپایگانی"، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در اولین جلسه علنی مجلس نهم که از صبح امروز یکشنبه برگزار شد، پیام ‌حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ را به این مجلس قرائت کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم
گشايش نهمين دوره قانون‌گذاري در جمهوري اسلامي –به خواست خداوند حكيم و قدير- پيام پرقدرتي است كه ملت ايران، جهان معاصر را با آن مخاطب مي‌سازد و حقايق ماندگاري را در حافظه افكار عمومي ملت‌ها ثبت مي‌كند. پيروزی عزم ملي بر حجم انبوه دشمني ها، ساخت استوار و مستحكم نظام برخاسته از انقلاب اسلامي، نقش يگانه و بي‌بديل ايمان و بصيرت در شكل‌دهي به مسير زندگي و سرنوشت يك ملت و آنگاه، تصوير راستين از ملتي كه براي نخستين بار، مردم‌سالاري اسلامي را نه با زبان كه با مجاهدت دشوار خود به ميدان آورده و دعوي انزوای دين از زندگي اجتماعي را باطل ساخته، از جمله اين حقایق اثرگذار و ماندگار است.

موفقیت ملت ايران در فرستادن اين پيام روشنگر و پرمغز به افكار عمومي جهان، لطف ديگري است از سوي خداي توانا و مهربان كه در طول اين مسير پرچالش، همواره ياري و رهنمایي خود را مبذول داشته و هرگز اين ملت مؤمن و مجاهد را تنها نگذاشته است. با همه وجود، خداي عزوجل را سپاس مي‌گويم و پيشاني سپاس و ستايش بر درگاه عظمت او مي‌سايم.

همچنين واجب مي‌دانم كه با دلي سرشار از تكريم و قدرشناسي، به ملت بزرگ و تاريخ‌ساز ايران درود فرستم و حضور بهنگام آنان را در عرصه اين آزمون كه مانند هميشه، نمايشگر بصيرت و اعتماد به نفس و شناخت درست زمانه بود، سپاس گويم.

و نيز وظيفه خويش مي‌دانم كه از مسئولان و دست اندركاران برگزاري انتخابات در وزارت كشور و شوراي محترم نگهبان و از دستگاه‌هاي كمك كننده به‌ويژه رسانه ملي و مأموران نظم و امنيت و جريان‌ها و شخصيت‌هاي ديني و سياسي كه هر يك به سهم خود در برپایي اين حماسه همگاني نقش آفريدند، قدرداني و تشكر كنم.

همچنين لازم است از عموم نمايندگان مجلس هشتم و رئيس و هيئت رئيسه محترم آن، به‌خاطر خدماتي كه در دوره مسئوليت خويش بر آن توفيق يافتند، صميمانه تشكر كنم.

اكنون در طليعه مجلس نهم، اصلي‌ترين توصيه اين جانب به نمايندگان محترم آن است كه در جايگاه خطيري كه با رأي مردم به دست آورده اند، تنها به مسئوليت الهي و اداي وظيفه سنگين نمايندگي از ملت بيانديشند و انگيزه ها و حب و بغض هاي شخصي و گروهي و طائفي و محلي را در قانون‌گذاري كه مهمترين وظيفه مجلس شوراي اسلامي است و نيز در نظارت بر اجراي قانون و البته نيز در موضع‌گيري‌هایي كه فضاي كشور را تحت تأثير قرار مي دهد، دخالت ندهند. در صدر اين همه،‌ قانون قرار دارد. قانون بايد كارآمد، روزآمد، شفاف، معطوف به نيازهاي عمومي و تأمين كننده منافع ملي باشد. در دهه پيشرفت و عدالت، همه قوانين بايد به تحقق اين دو شاخص عمومي كمك كند و با نگاه بلندمدت، گستره اي هر چه طولاني تر و پهناورتر داشته باشد. اولويت‌هاي كشور بايد احصا شود و جايگاه شايسته را در اهتمام به قانون‌گذاري بيابد.

مجلس شوراي اسلامي يك ركن اساسي كشور و نظام اسلامي است؛ همه آنچه در نظام اسلامي برجسته و شاخص است بايد در مجلس تبلور و انعكاس يابد؛ ايمان، شجاعت، پيشگامي، ايستادگي بر مباني نظام، ايستادگي در برابر دشمنان، روزآمدي و نوآوري، وحدت و انسجام ملي، كار و تلاش فداكارانه و به ميدان آوردن همه ظرفيت فردي و جمعي نشانه هایي است كه مي‌توان يك مجلس موفق را با آن شناسایي كرد.

همكاري حقيقي و صميمي با قواي ديگر و پرهيز از چالش‌هاي ناموجه نيز يك شاخص مهم ديگر و داراي سهمي تعيين كننده در اتحاد ملي است كه دلسوزان كشور همواره بر آن پاي فشرده و منافع عمومي و وجاهت چهره ملت ايران در چشم جهانيان را در گرو آن دانسته اند. اين توصيه عينا به ديگر قواي كشور و همه اشخاص و نهادهاي مسئول نيز متوجه است؛ همه بايد قانون را فصل الخطاب بدانند.

اين جانب در دوره هاي گذشته مجلس توصيه هایي را به عرض نمايندگان محترم رسانده و اداي وظيفه الهي را كه مسئوليت آنان در اين دنياي زودگذر و در پيشگاه عدل بي اغماض خداوند در نشئه آخرت است، يادآور شده ام. اينك نيز شما نمايندگان محترم را به آن عرايض مخلصانه ارجاع مي‌دهم.

در پايان با سلام و تحيات بر پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم و ديگر پيامبران و بر امامان معصوم عليهم السلام و بر حضرت ولي الله اعظم روحي فداه و نيز با درود بر ارواح طيبه شهيدان و روح مطهر امام شهيدان، سخن را به انجام مي‌رسانم و توفيق و هدايت و ياري خداوند را براي همه شما مسئلت مي كنم.

والسلام عليكم و رحمه الله
سيدعلي خامنه اي

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری