Gerdab.IR | گرداب

حافظه گلدفیشی ربع پهلوی

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۱

آخرين بازمانده ذكور خاندان پهلوي از نظر قلت حافظه با ماهي گلدفيش قابل مقايسه است كه حجم حافظه اش 3 ثانيه بيشتر نيست.

به گزارش گرداب، "داريوش سجادي" (از همكاران نشريات زنجيره اي در دوره اصلاحات و مدير شبكه ماهواره اي تعطيل شده هما) درباره دروغ بافي و كم حافظگي هاي رضا ربع پهلوي نوشت: «آخرين بازمانده ذكور خانواده پهلوي از حيث حافظه مي تواند تداعي گر ماهي "گلدفيش" باشد! اشتهار "گلدفيش" قلت حافظه اش در ميان جميع جانداران روي زمين است. به گفته زيست شناسان همه حجم حافظه گلدفيش تنها سه ثانيه است و بعد از سه ثانيه مخزن حافظه اين آبزي كاملا پاك مي شود.»

سجادي مي افزايد: «اظهارات رضا پهلوي در مصاحبه با راديو فردا مبني بر اينكه "همواره تلاشم بر اين بوده است كه به هر طريق ممكن از يك سناريوي جنگ و حمله نظامي به كشورمان اجتناب شود"، به نوعي قابل مقايسه شدن ايشان با ماهي "گلدفيش" از حيث قلت است. آقاي رضا پهلوي در حالي امروز اين گونه سخن مي گويد كه ظاهرا فراموش كرده بعد از الدورم بلدورم جرج بوش پسر و اعلام نبرد جهاني اش با تروريسم جهاني و "هركه با ما نيست با تروريست هاست" و لشكركشي اش به افغانستان، در مورخه 13 دسامبر 2001 طي مصاحبه با تلويزيون VOA گفت که سر فتنه در ايران است و خواستار در اولويت قرار گرفتن ايران در جنگ اعلام شده جرج بوش با تروريسم شد.»

وي مي نويسد: «اين در حالي بود كه در همان تاريخ گروه ها و افراد مخالف در خارج از كشور علي رغم عمق بغض و كينه شان با جمهوري اسلامي وقتي با حمله نامتعارف و كور ارتش ايالات متحده به افغانستان مواجه شدند هرگز حاضر نشدند خصومت خود با جمهوري اسلامي را وجه المعامله بمباران هيستريك ارتش آمريكا بر روي خاك كشور و پدران و مادران و فرزندان خود كنند. چنانچه "جنگ ستيزي امروز" آقاي پهلوي با "جنگ طلبي ديروز" ايشان را با تسامح بتوان به حساب حافظه "گلدفيشي" ايشان گذاشت! در آن صورت تنها مي توان اميدوار بود با توجه به فقد فرزند ذكوري ديگر در اين خانواده و با مختومه شدن پرونده خانواده پهلوي ها بعد از "رضا پهلوي"، از آن به بعد بتوان "خيانت ژنريك" در كنار فقد حافظه تاريخي اين خانواده را تنها در موزه هاي عبرت تاريخ ملاحظه كرد.»

منبع: کیهان