Gerdab.IR | گرداب

یک تحلیلگر سازمان سیا مطرح کرد؛

پنج نگرانی کلیدی آمریکا از امام خامنه‌ای

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۱

آمریکای لاتین، اقتدار در هرمز، خدمت رسانی به مردم و مستضعفان، همدلی گروههای داخل نظام و... از جمله مهمترین علل نگرانی آمریکا از رهبر معظم انقلاب هستند.

به گزارش گرداب، رادیو فردا که ارگان رسمی سازمان سیا به شمار می آید، پنج نکته اصلی در راهبردهای مقام معظم رهبری که برای آمریکا بسیار نگران کننده است را توصیف کرد.

1. اقتدار در تنگه هرمز، نفت و تحقیر اسرائیل
اقتدار ایران بر فراز تنگه هرمز و کنترل نظم منطقه ای در خلیج فارس یکی از دغدغه های اصلی است که این گزارش آن را مورد توجه قرار داده و از موضع رهبر انقلاب و قوای نظامی ایران نسبت به آن ابراز نگرانی کرده و خواهش کرده است که ایشان از مورد مذکور چشم پوشی کنند.

در همین فصل نویسنده اقتدار نظامی منطقه ای ایران در اعمال فشار شکننده روانی بر رژیم صهیونیستی را نیز مورد نظر قرار داده که حاکی از هراس زاید الوصف غربی ها در این خصوص است.

اما همچنان ایران مقتدرانه نظم در خلیج فارس و بازدارندگی علیه رژیم تروریستی و اتمی اسرائیل را در دستان نیرومند خود دارد.

2. حمایت از گروههای انقلابی
صدور انقلاب اسلامی و تقویت گروه های آزادی خواه منطقه، همان نکته ای است که هیچ گاه آمریکایی ها از دستور خود برای اعمال فشار علیه ایران با برچسب تروریسم و حمایت ایران از گروه های تروریستی خارج نکرده اند. رادیو فردا نیز در این گزارش نسبت برچسب زنی مذکور را مجددا احیا کرده و نگرانی آمریکایی ها از نفوذ مردمی ایران در میان گروه های آزادی خواه منطقه را نشان داده است. جالب اینجاست که این اتهامات در حالی مطرح می شود که آمریکا رسما با انتشار اخبار و مواضع علنی به تروریست های بن لادن، عراقی و سوری مهمات تحویل می دهد.

3. همدلی و همگرایی نیروهای انقلاب و نقش وحدت آفرین رهبری
همدلی و تعامل سپاه و نیروهای نظامی ایران با روحانیت از دیگر دغدغه های نویسنده و به عنوان یک شکل قابل تامل قرار گرفته است. بدین سان گزارش مذکور درصدد داشت تا نشان دهد تا چه میزان ایجاد اختلاف میان نیروهای سیاسی نزدیک به رهبر معظم انقلاب و جریان های نیرومند برای آنان مهم و قابل سرمایه گذاری است.

4. خدمت به مردم محروم
جالب اینجاست که نویسنده نتوانسته است نارضایتی خود و آمریکایی ها را نسبت به حمایت اقشار مستضعف از انقلاب و نظام اسلامی و خصوصا رهبر انقلاب مخفی کند.

این گزارش از مستضعفان با عنوان روستائیان و حاشیه نشین یاد کرده است و هدفمندی یارانه ها را به عنوان یک چالش مهم برای آمریکا در ایجاد همدلی بیشتر مستضعفان با رهبر معظم انقلاب ارزیابی کرده است.

حال آنکه همگان می دانند که همدلی و عمق محبت مردم و اقشار محروم کشور نسبت به رهبر انقلاب ناشی از محبت عمیق قلبی و دینی مردم است.

5. کمک به مستضعفان جهان
گزارش یاد شده با طرح اطلاعات غلط در خصوص کمک های خارجی جمهوری اسلامی و در آمیختن طرح های اقتصادی به کمک های مالی ایران، کوشیده است نگرانی آمریکا از نفوذ ایران در نقاطی مانند آمریکای لاتین را به نمایش بگذارد؛ حوزه بسیار مهمی که قطعا ایران می بایست با سرمایه گذاری بسیار کلان و نگاهی راهبردی در خصوص آن عمل کند.

در پایان هراس آمریکا از پنج محور فوق نشانگر اهمیت موارد یاد شده و نیاز به تقویت هر چه بیشتر آن مواضع است، ضمن اینکه تنها این گزارش همان مواضع قدیمی را نیز یادآور می شود.

منبع: رویداد